Nieuw huren als scheidend koppel

LegalLimbo
Topic Starter

Nieuw huren als scheidend koppel

#1 , 04 feb 2014 16:51

Besten,

Ik ben aan het scheiden (EOT, papieren ingediend, komt op 6 feb voor) en wij willen elk apart gaan wonen. Mijn (ex-)vrouw heeft geen inkomen. Zij is mij onder druk aan het zetten om een nieuw huurcontract voor een goedkopere woning op onzer beider naam te zetten (aangezien ze zelf zonder inkomen nooit in aanmerking zou genomen worden) en als de scheiding feitelijk is, de huisbaas te vragen het contract op haar naam te zetten. Mijn vraag is wat zijn hier de mogelijke ramificaties van? Wat als de huisbaas weigert en stel, ik vertrek en zij kan niet bepalen? Telt dan wat in de EOT overeenkomst staat of kan ik aansprakelijk worden gesteld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 feb 2014 17:04

Besten,

Ik ben aan het scheiden (EOT, papieren ingediend, komt op 6 feb voor) en wij willen elk apart gaan wonen. Mijn (ex-)vrouw heeft geen inkomen. Zij is mij onder druk aan het zetten om een nieuw huurcontract voor een goedkopere woning op onzer beider naam te zetten (aangezien ze zelf zonder inkomen nooit in aanmerking zou genomen worden) en als de scheiding feitelijk is, de huisbaas te vragen het contract op haar naam te zetten. Mijn vraag is wat zijn hier de mogelijke ramificaties van? Wat als de huisbaas weigert en stel, ik vertrek en zij kan niet bepalen? Telt dan wat in de EOT overeenkomst staat of kan ik aansprakelijk worden gesteld?
De huisbaas hoeft in geen geval rekening te houden met de voorwaarden gesteld in jullie EOT.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#3 , 04 feb 2014 21:39

U kan en zal aansprakelijk gesteld worden voor de schulden.

Reclame

Terug naar “Huren”