Vermeende huurschuld na 3 jaar

alvinvdv
Topic Starter

Vermeende huurschuld na 3 jaar

#1 , 08 apr 2014 11:12

Vorige maand werd de huurovereenkomst met mijn verhuurder met onderlinge toestemming beëindigd.

Nu de waarborg (op rekening van verhuurder) moet terugbetaald worden blijkt dat er plots 2 maanden niet betaald zijn.
Het betreft huurgelden van mei 2011 en van januari 2012.
Nu 3 jaar later komt hij daar mee boven, ik heb nooit klachten laat staan een ingebrekestelling ontvangen.
(Ik twijfel er zelfs aan of de verhuurder wel ter goeder trouw is, via, via verneem ik dat hij een bedenkelijke reputatie heeft).
Ik ben zo goed als zeker dat ik of mijn toenmalige partner stipt betaalden.

Daar mijn vorige partner soms de huur betaalde is het moeilijk om op korte termijn betaalbewijzen voor te leggen, zeker van de periode medio 2011.

Kan de verhuurder nog aanspraak maken op een vermeende huurachterstand van 3 jaar geleden, rekening houden dat hij me nooit in gebreke heeft gesteld, meer nog nu pas hiermee afkomt....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 apr 2014 12:33

De verjaartermijn is vijf jaar. U zal dus moeten bewijzen dat de huur werkelijk werd betaald.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LegalLimbo

#3 , 11 apr 2014 17:21

Bij de bank kunnen rekeninguittreksels tot minimum 5 of zo jaar terug opgevraagd worden, vaak gratis en duurt niet zo lang. Al eens met uw vorige partner gepraat of is dat moeilijk? In principe kan die mogelijks ook verantwoordelijk gehouden worden. Op wiens naam stond het contract, waren jullie samenwonend/gehuwd?

Reclame

alvinvdv
Topic Starter

#4 , 13 apr 2014 16:07

Het contract stond enkel op mijn naam.
Meermaals betaalde mijn partner via zijn bankrekening.
De maanden die ik betaalde kan ik uitreksels voorleggen, maar mijn EX partner is met de noorderzon verdwenen.
De verhuurder komt nu na 3 jaar af dat er een betaling mist, net nu de waarborg terugbetaald moet worden. :roll:

Wat mij tegenzit is het feit dat hij daar 3 JAAR na datum pas mee afkomt!
Sinds het beëindigen van de overeenkomst is contact met de verhuurder moeilijk... vandaar ik hem niet echt vertrouw...

chantika

#5 , 13 apr 2014 16:31

Sommige verhuurders zijn het zagen moe en wachten tot de achterstand 3 maand is. Vraag voor weke maanden de huur niet zou betaald zijn en geef hem dan het bewijs dat ze wel betaald is. Voor U volgende huur betaal met een opdracht.

Terug naar “Huren”