Huurder na 3 weken vertrokken.. graag hhulp

mysteryliner
Topic Starter

Huurder na 3 weken vertrokken.. graag hhulp

#1 , 24 nov 2014 02:13

Dag iedereen.

Graag had ik wat juridisch advies wat mijn opties juist zijn.

Ik heb begin oktober mijn appartement verhuurd, allemaal opgemaakt met een degelijk huurcontract van ongeveer 6 pagina's. eerst 1 jaar contract (als proef).

De huurder kwam eind september kijken en toonde direct interesse, ging mondelijk akkoord en zou direct de huurwaarbord overschrijven.

......Helaas had ik toen de fout gemaakt om in te gaan op de vraag
"kunnen we al een sleutel krijgen? dan kunnen we al spullen verhuizen?"

Gevolg: Geen waarborg, en geen huur bij aanvang van de huur.
Ik heb er de eerste weken geregeld naar gevraagd.

Na 3 weken kreeg ik telefoon dat ze terug naar NL verhuisde.
Op dat moment wou ik vooral meer problemen en eventueel schade vermijden, dus heb ik enkele de overname documenten van nutsvoorzieningen in orde gemaakt.
En een document laten tekenen dat zei een einde huurcontract wilen, en er niet verder huren/ wonen. (om te vermijden dat ze het binnen een maand terug op eisen)

Na verschillende mails zonder reactie, wil ik nu weten wat mijn opties zijn om mijn geld nog te krijgen.

ik had hun voorgesteld de huur van oktober (550), en 200 euro voor verlies huurinkomsten (nog steeds niet verhuurd) en een hoop vuil achter gelaten en een 20-tal gaten in de muren waar ze gordijnen en een tv hebben gehangen.

Wat zijn mijn opties nu om dit via juridische weg af te dwingen?
(Of eventueel zelfs de volle letter van het contract. (huur, achterstallige intresten, opzegvergoeding (3 maand), schade + vuil appartement ...+ eventuele juridische kosten)

Hartelijk dank voor enige hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 24 nov 2014 10:17

Zou toch eerst trachten inlichtingen te bekomen of ze wel de middelen hebben, want dit kan je alleen afdwingen met een vonnis en de nodige kosten die jij zal moeten voorschieten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2014 11:12

Voor de toekomst: NOOIT sleutel afgeven VOOR waarborg en eerste maand huur zijn betaald.

Reclame

mysteryliner
Topic Starter

#4 , 24 nov 2014 14:37

Ze zijn vertrokken omdat ze hier geen verblijfsvergunning zouden krijgen.

Ze hadden toen voor hun (vorige) appartement in NL nog 1 week een optie om terug te komen.

Werk hadden ze ginder naar eigen zeggen ook alle twee. (Hier niet)

Hoe kan ik achterhalen of ze de middelen nog hebben om me te betalen? Contact ermee is sindsdien on bestaand.

:) ja, I. V.m. voorschot heb ik het wel geleerd.

sloeberken

#5 , 24 nov 2014 14:51

Ik veronderstel dat het een dure les zal zijn, Als ze al sleutels vragen voor alles betaald is, is het al enorm onbetrouwbaar.
Steeds een copy van hun paspoort vragen, en zeker een bewijs van werk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”