Appartement gehuurd

Croughs
Topic Starter

Appartement gehuurd

#1 , 03 aug 2015 16:59

Hoi

Ik en mijn vriendin zijn een huurovereenkomst aangegaan voor een appartement. Nu we ons wouden registreren op het gemeentehuis vertelden ze ons dat er in het verleden al meerdere problemen zijn geweest met de verhuurder. En dat we ons eigenlijk niet kunnen laten inschrijven op dat adres omdat zijn regularisatie voor het appartement is afgekeurd.
Wij hebben al veel onkosten gemaakt ed.
Wat kunnen en moeten wij nu doen?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 aug 2015 18:32

Uw huurcontract is een contract voor hoofdelijke bewoning?

KJ86

#3 , 03 aug 2015 21:20

Gemeente is verplicht om u in te schrijven op de plek van uw hoofdverblijfplaats, al is dat een kartonnen doos met een huisnummer, blijven aandringen dus.
De stedenbouwkundige overtreding moeten zij uitvechten met de eigenaar, als die uitgeprocedeerd is, zal die met u moeten onderhandelen voor de verbreking van het contract. Het kan ook zijn dat de eigenaar in zijn gelijk gesteld wordt, in dat geval zal u van gans het verhaal niets meer horen.

Reclame

Croughs
Topic Starter

#4 , 04 aug 2015 10:05

Het betreft een hoofdverblijfplaats
De eigenaar heeft verschillende keren een aanvraag binnen gedaan, in december 2014 en werd opnieuw afgekeurd. Op de gemeente vertelden ze me als er iets gebeurt op het appartement dat er niemand verzekerd is

sloeberken

#5 , 04 aug 2015 11:21

Is dat appartement onbewoonbaar verklaard, indien wel dan mag de eigenaar dit niet verhuren, dit is strafbaar.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”