#7 , 23 jan 2016 18:11
Ja dit is strafbaar, maar hoe bewijs je dit hé!
Hier is het een feit dat er in oktober een datumloos huurcontract is getekend van een woning,onder het voorwendsel dat er een 'proper' contract later zou gemaakt worden, maar mijn gegevens alvast nodig had. Ik weet het stom van mij, maar wat doe je in alle vertrouwen....
Dit was op een verhuurcontract voor een appartement, omdat hij dit toevallig in de wagen liggen had, hij heeft later alles doorstreept en er woonhuis van gemaakt, terwijl het voor beroepsdoeleinden was....komt hij ook later mee af dat ik het niet mag inbrengen terwijl hij de huur 200€ opslaat en eerst beloofde dat dit mocht, opnieuw mooie praatjes om mij het contract te laten tekenen.
Daar er een rechtzaak liep tegen de vorige huurster (waarvan ik alles overnam)kon de huisbaas nog niet verhuren, en dit bleef aanslepen,
ergste is dat ik begin januari liet weten via mijn advocaat, dat ik het vertrouwen kwijt ben en het pand niet meer wou huren, is de huisbaas inactie geschoten, het voor en achterblad gehouden, de datums zelf ingevuld, en er een 3 jarig contract heeft van gemaakt. Gescand via My Rent,kan er niet nu niet onderuit! Alhoewel voor een 3 jarig contract het niet echt moet geregistreerd worden denk ik! Hij deed dit onlangs terwijl het contract al van in november spreekt....ook eigenaardig.
Moet een mens dan in armoede leven 3 jaar door een smerig persoon die dit soort dingen doet?
Ik weet van de vorige huurster dat er zelfs in januari nog een rechtzaak moest voorkomen tussen hen, en zij denkt ook dat hij nog geen nieuw contract kon opmaken!
Hij heeft er 1 november opgezet. En gescand via my rent!En hij vraagt nu december en januari huur te storten, ik stortte altijd naar de hoofdhuurster(onderverhuringscontract)
Ook november heb ik aan haar gestort, ik heb gelukkig het bewijs, dus indien ik reeds een contract had met de huisbaas, waarom zou ik aan de hoofdhuurster storten? Ik heb ook een sms van haar dat ze uitdrukkelijk vraagt op tijd mijn huur te storten in november, ik was iets later en ze panikeerde.
Daar ik van niks op de hoogte was qua rechtszaken (ik heb zelfs geen opzeg van de onderverhuurster gekregen)of waar ik nu stond(heb zelfs in november/december gevraagd naar een huurcontract via sms naar de huisbaas toe) heb ik de egw opgezegd en sleutels aangetekend naar de hoofdhuurster gestuurd, ze bevestigd de ontvangst via sms.
Plaatsbeschrijving is er ook niet.
Zou de rechter de huisbaas geloven dat het contract van november loopt, en ik toch nog aan de onderverhuurster betaalde? Ik hoop het, maar ik denk dat er in het leven nog altijd gewonnen wordt door de stoute, en de rijke mensen......
Heeft iemand ervaring met dit soort praktijken?
Dank voor de toelichtingen.