Opzeggen huurcontract 3-6-9

Kindenbelang
Topic Starter

Opzeggen huurcontract 3-6-9

#1 , 22 apr 2016 14:33

Beste forumgebruikers,

Graag jullie advies in volgend topic: Mijn partner en ik, ongehuwd en niet wettelijk samenwonend, sloten een huurcontract af op beider namen voor onbepaalde duur 3-6-9 op datum van 01/09/2015. De idee was om de woonst aan € 1020 per maand voor lange tijd te betrekken.
Partner en ik hebben een relatiebreuk en ik wens te weten wat mijn rechten en plichten zijn als huurder. Vragen:

1: Kan/mag ik een aangetekend schrijven sturen aan de verhuurder en melden dat ik, als medecontractafsluiter, per 01/05/2016 mijn opzeg wens te doen ( deze bedraagt 3 maand als ik mij niet vergis?)
2: Ik begrijp dat de waarborg (twee maand 2040 euro) niet meer opeisbaar is door het verbreken van dit contract? Correct?
3: Op bed en televisie na, zijn alle meubelststukken op mijn naam gekocht (facturen op mijn naam en betaald door mijn rekeningnummer), mag/kan ik zonder medeweten van mijn ex al mijn bezittingen verhuizen naar een opslagruimte?

Graag jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 22 apr 2016 14:50

Eenzijdig kan je dit huurcontract niet opzeggen, die vraag zal je moeten voorleggen aan de vrederechter.
Of enkel mits wederzijdse toestemming, zowel van mede huurder als van verhuurder.
Met u eigendommen doe jij wat je wil.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 22 apr 2016 14:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 apr 2016 14:53

3: Op bed en televisie na, zijn alle meubelststukken op mijn naam gekocht (facturen op mijn naam en betaald door mijn rekeningnummer), mag/kan ik zonder medeweten van mijn ex al mijn bezittingen verhuizen naar een opslagruimte?
met uw eigendom doet u wat u wil. Pas wel op met goederen die voor de eventuele kinderen bestemd waren.

Reclame

Terug naar “Huren”