Vandaar (om alles op papier te hebben) vroeg ik me af of het mogelijk is om een contract op te stellen met 0 euro huur. Dit is blijkbaar niet aan te raden.Denk dat TS wil uitzoeken hoe hij het op de beste manier wil oplossen met zijn nog studerende vriendin.
Daar is al meer dan genoeg raad over gegeven denk ik dan.
Toch denk ik dat de grootste problemen niet voor TS zijn, maar voor zijn vriendin en haar ouders die meebetalen.
Als Ts morgen een ander slot plaatst, kennen we het vervolg al van het verhaal.
Verder, hoe gaat onderverhuur als de persoon dezelfde kamers zal gebruiken?
Ik heb nu nog geen contract, ik ben eerst alle mogelijkheden aan het uitzoeken alvorens iets te tekenen. Kan ik dit best bevragen bij de verhuurder of zijn hier regels omtrent? Zeker aangezien ik dan een huurcontract als soort 'kot' zou moeten opstellen.Neen, inderdaad. Als ze nog regelmatig naar huis gaat en daar overnacht, kan je het inderdaad als "op kot gaan" beschouwen. Vanaf het moment dat ze iedere nacht bij jou slaapt, moet ze zich bij jou domiciliëren.- Het is de bedoeling dat ze geregeld thuis zal verblijven én slapen. Dit is dan exact zoals we het nu al twee jaar doen (ter info: we zitten al twee jaar op een tweepersoons studio/kot). In de vakanties zijn we ook minder dan 1 maand thuis geweest. Hierbij is volgens mij, jouw definitie van 'permanent' niet meer geldend?Het gaat niet om het "tijdelijke" van het adres. Als ze full time bij jou zou komen wonen en nooit meer naar huis gaat om te overnachten, speelt het geen rol of jullie na jullie studies ergens anders gaan wonen. Ik denk dat niemand die ergens gedomicilieerd is kan zeggen dat dit tot in den eeuwigheid is. Veel mensen die huren, verhuizen ook na enkele jaren naar een eigen woning, etc...- Verder is de situatie wél tijdelijk en niet permanent, niemand heeft beweerd dat ik en mijn vriendin op diezelfde plek blijven wonen na haar studie. De plek van huisvesting heeft wel degelijk te maken met haar studie en tevens met mijn doctoraat.Kans is héél groot dat je uw appartement niet mag onderverhuren. Staat daarover niets in het contract?- Er is ook sprake geweest van dat geen huur vragen of laten betalen door mijn vriendin, een soort van onderhoud is. Nu hebben mijn ouders de tijd dat we samen een kot huurde, slechts één derde betaalt en haar ouders de overige twee derde van de huur. Daarom had ik beslist om géén huur of medebetaling te vragen, om dit verschil weg te werken. Zou ik hiervan iets op papier moeten zetten, zodat ze gratis kan verblijven? Zeker indien een onderverhuur nodig is, kan dan voor een huurbedrag van 0 euro?
Alvast allen bedankt voor de reacties!