Waterschade

Crysta
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Waterschade

#1 , 11 aug 2016 19:25

Hallo,
Ik verhuur mijn huis nog to eind augustus, nu blijken de buren waterschade te hebben aan hun voorgevel door het toedoen van mijn dakgoot die lekt.
De verzekeringen zijn al verwittigd. Nu is mijn vraag, wat kan ik doen? Ik heb er al 7 jaar niet meer geweest... Als het stormschade is komt de verzekering ertussen, klopt dit?
Ik weet bij god niet hoe dit komt dat die dakgoot plots gaat lekken of ze al een tijd bezig is... Het kan ook slijtage zijn... Geen idee..
Wat doe ik het best in zo een geval?
Groetjes crysta,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 11 aug 2016 21:10

Wat doe ik het best in zo een geval?
,
Gaan kijken.

bosprocureur

#3 , 11 aug 2016 21:18

En alvast ook de brandverzekering verwittigen, een hersteller contacteren (handig voor een bestek, en ook voor herstelling :) .

Reclame

KJ86

#4 , 11 aug 2016 22:57

Uw verzekeringsmakelaar opdracht geven om de aansprakelijkheid te verschuiven naar uw huurder. Huurder is blijkbaar nalatig geweest in melden aangezien jij als verhuurder niet op de hoogte bent gebracht van de lek.

sloeberken

#5 , 12 aug 2016 09:12

Een verhuurder die 7 jaar niet omziet naar zijn eigendom, het is aan de voorgevel dat had de verhuurder zelf moeten zien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur

#6 , 12 aug 2016 10:32

Sorry Sloeberken, maar als er schade is aan de voorgevel, dan zal een zorgzame huurder dat toch wel eerst zien hé? En ook de binnenkant van de gelvelmuur zal dan wel onder het vocht zitten. onderschat dus zeker de schade niet.

Zelf meegemaakt, eigen brandverzekering heeft betaald (pleisterwerk binnen + schilderwerk vervangen), maar heeft zich toch tot de huurders gericht voor deel recuperatie. Het ging hier wel om een goot die verstopt was door bladeren, en goed zichtbaar tijdens een regenbui vanop straat.

Toch even aanvullen, het ging om een probleem dat toch al een paar maanden bezig was, dus duidelijk nalatig van de huurder om dat niet te melden. Enne, als eigenaar kan je het toch moeilijk maken van om de week de buitenkant van elke woning te gaan inspecteren? Enerzijds zou dat niet veel uithalen omdat je maar een zeer beperkt zicht hebt op eventuele problemen, en anderzijds krijg je al snel klachten dat de verhuurder de huurders zou stalken, niet geheel onterecht trouwens.

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 12 aug 2016 11:21

het zal afhangen van de concrete situatie. Als mijn goot zou lekken op een bepaalde plaats, zou er geen schade te zien zijn bij mij en waarschijnlijk zou ik het zelfs nooit kunnen opmerken.

Vraag is dus hoe de toestand is en op welke manier een normaal voorzichtige huurder dit had kunnen opmerken.

Crysta
Topic Starter

#8 , 31 aug 2016 15:49

okee bedankt voor de feedback!! Ik hou jullie op de hoogte!!

Terug naar “Huren”