In principe had de verhuurder uw overeenkomst moeten opzeggen in december 2016 met een opzegperiode van 6 maand, zodat het contract afliep in juni 2017. In dat geval had hij zelfs geen reden moeten opgeven. Zonder reden op te geven mag er immers enkel na iedere 3-jarige periode opgezegd worden. Volgende kans van opzegging zou dus decemeber 2019 zijn voor de verhuurder (aflopen van het contract in juni 2020).drie zes negen ingang juni 2002, moest huis verlaten eind oktober opzeg eind april
Als dit het geval zou zijn, kan de topic starter daar best achteraan gaan. Een schadevergoeding van 18 maanden huur is niet niets. Misschien kan de TS eerst eens contact opnemen met de huurdersbond om dit na te vragen?Ik denk dat die wet geldig is ook na die eerste 9 jaar, dus ook voor de volgende 9 jaar en dan de volgende en zo verder
Daar vreesde ik ook al een beetje voor . Los daarvan: de TS kan niet meer protesteren tegen het feit dat de opzeg op een moment gegeven is dat niet correct was, maar kan hij wel nog iets ondernemen tegen het feit dat een vals voorwendsel gebruikt werd? Als ik het goedbegrijp heeft de eigenaar immers expliciet in de opzeg vermeld dat dit was om renovatiewerken uit te voeren (topic starter, laat het ons weten als dit niet zo is).Belangrijk is m.i. wel dat je die opzeg TOEN had moeten protesteren
Uit welk rechtsprincipe volgt dit? Volgens mij bekent het tolereren van een foute opzegtermijn geen vrijbrief geeft om ook het motief niet te respecteren.Belangrijk is m.i. wel dat je die opzeg TOEN had moeten protesteren, de verhuurder zal nu opwerpen dat je die ongeldige opzeg hebt aanvaard en er zo een onderling akkoord was om de overeenkomst te beëindigen.
Volgens mij simpelweg omdat de opzeg ongeldig was. Het motief renovatie bestaat als het ware niet meer. Als niet het motief maar de opzegging opzich toch als geldig zou worden beschouwd, dan dient ze uitgesteld te worden tot de ek nuttige datum, nl. het einde van de lopende driejarige verlenging. Ik hoor graag andere meningen hierover (?)Uit welk rechtsprincipe volgt dit? Volgens mij bekent het tolereren van een foute opzegtermijn geen vrijbrief geeft om ook het motief niet te respecteren.Belangrijk is m.i. wel dat je die opzeg TOEN had moeten protesteren, de verhuurder zal nu opwerpen dat je die ongeldige opzeg hebt aanvaard en er zo een onderling akkoord was om de overeenkomst te beëindigen.
Huurder heeft de opzeg onder motief aanvaard en het pand verlaten; dit kan niet meer ongedaan worden gemaakt.Volgens mij simpelweg omdat de opzeg ongeldig was. Het motief renovatie bestaat als het ware niet meer. Als niet het motief maar de opzegging opzich toch als geldig zou worden beschouwd, dan dient ze uitgesteld te worden tot de ek nuttige datum, nl. het einde van de lopende driejarige verlenging.