Dat tuintje bedraagd ongeveer 12m² waarvan 4m² betegeld, het is wel gemeenschappelijke eigendom, nu beweerd de syndicus dat ik die 4 m² betegeling alleen hoef te betalen omdat ik uitsluitend het gebruik en het genot ervan heb.Indien het gemeenschappelijke eigendom is, zal jij uw aandeel hierin moeten betalen. Het is niet omdat jij het uitsluitend gebruik hebt van die 4 m², dat die oppervlakte niet gemeenschappelijke eigendom zou zijn.
Gemeenschappelijk wil ook zeggen dat de kosten die dienen verricht te worden gemeenschappelijk zijn.
Betwist aangetekend de stelling van uw syndicus en meld deze zeer vriendelijk dat bij het verdere doordrijven van zijn foutieve interpretatie u verplicht zal zijn de zaak voor het lokale vredegerecht te brengen en klacht in te dienen bij het BIV wegens niets respecteren van de basisakte van het gebouw.
De basisakte is omschreven als.Het is me niet echt duidelijk of die "extra" 4 meter deel uitmaken van het plan van de gemeenschap van eigenaars of dat het een bijkomend werk is dat enkel door vraagsteller wordt gewenst. Kleine nuance die niet duidelijk uit de vraag naar voren komt maar wel bepalend is voor een correct antwoord.
mava 105, bedankt voor je antwoord.Dan lijkt het me duidelijk: de kosten zijn voor u.
Maar zijn die 4 m² klinkers wel noodzakelijk? Zijn ze in een dergelijk slechte staat dat ze vervangen moeten worden? Waarvoor dient die kleine zone? Stel anders voor ze te vervangen door gras of ander groen, dat je misschien zelf kan aanleggen?
Neen niet gemeenschappelijk, ik bedoel een makkelijk verplaatsbare bank met bloemenpotten op, en daarvoor bevind zichEen gemeenschappelijke bank in een tuin waar u enkel het genot van hebt? Ik volg niet meer....