De Leylandi-haag van mijn buurman is sinds 5 jaar niet meer gesnoeid geweest. (zie foto) Reeds 3 jaar staat zijn huis te koop en woont hij in Zuid-Frankrijk. Vorig jaar in november is hij nog eens afgekomen en heb ik hem hierover aangesproken maar sindsdien is hier geen verandering in gekomen. (wat ik ook wel verwacht had)
Het perceel van mijn buur loopt in een L-vorm, wat met zich mee brengt dat ik vanuit mijn living moet kijken op deze verwildering. De haag staat op 50 cm van de scheiding, op zijn terrein. De hoogte van de Bekaert-draad op de foto is 1,15 cm, om een idee te geven hoe hoog de haag wel is... (zeker wel meer dan 4m hoog, valt moeilijk op te meten) Door de hoogte van de haag ben ik ook zonlicht kwijt in mijn tuin. En door de breedte die de haag ondertussen heeft, kan ik momenteel mijn gras niet meer fatsoenlijk afrijden zonder een sperrentak in mijn gezicht te krijgen.
Ik ben dit nu echt wel beu en wil dat hier verandering in komt!
Ik ben begin april naar de politie gegaan en heb gevraagd een vaststelling te doen van deze verwaarlozing. De wijkagent is langs geweest maar hij kan niets doen??
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vandaag ben ik ook nog naar het gemeentehuis geweest maar ook daar kunnen ze me niet helpen.
Een aangetekende brief schrijven is de enige oplossing maar dan heb ik in feite nog geen voet om op te staan. (en moet ik nog eerst zijn adres in Frankrijk proberen te achterhalen?? :-/)
Kan iemand mij echter nog verder correcte informatie verschaffen?
Ik ben niet van plan om geld te steken in advocaatkosten.
En naar het vredegerecht stappen heeft wellicht weinig zin?? (vermits hij in Frankrijk woont zal hij niet voor deze zaak afkomen naar België... )
Met dank voor de reacties!
PS : jammer, een foto toevoegen lukt niet