Briefwisseling advocaten - 2de poging

Mercury
Topic Starter

Briefwisseling advocaten

#1 , 13 apr 2020 13:06

In een zaak ME tegen VME schrijft de advocaat van de VME een brief naar de advocaat van de ME met de expliciete vermelding: " Dit schrijven is officieel".
Betekent dit dat het schrijven niet vertrouwelijk is, en dus ook kan gebruikt (geciteerd) worden door een andere ME?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mercury
Topic Starter

#2 , 14 apr 2020 08:54

Moeilijke vraag?

Mercury
Topic Starter

#3 , 16 apr 2020 12:30

Zeer moeilijke vraag?

Reclame

Mercury
Topic Starter

#4 , 18 apr 2020 11:51

Gezien we hier allen vrijwilligers zijn kan het gebeuren dat sommige vragen tussen de mazen van het net vallen wegens eventjes iets anders te doen lees grondig de aangegeven link - JurecaBE -moderator

In een zaak ME tegen VME schrijft de advocaat van de VME een brief naar de advocaat van de ME met de expliciete vermelding: "Dit schrijven is officieel".
Betekent dit dat het schrijven niet vertrouwelijk is, en dus ook kan gebruikt (geciteerd) worden door een andere ME?

father b
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2020 12:47

Mercury zelf kan ik hierop geen juridisch antwoord geven.
Welke zie onderstaande link :

https://www.advocaatdirkvandamme.be/wp/ ... -07-03.pdf

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 apr 2020 13:06

Uit die opgegeven link
"Om de vertrouwelijkheid van de briefwisseling tussen advocaten niet al te zeer in het gedrang te brengen, heeft de raad een aantal aanbevelingen gedaan voor het meedelen aan cliënten van vertrouwelijke brieven103. Al is de algemene regel waarbij men geen vertrouwelijke brieven tussen confraters meedeelt nog altijd het meest aangewezen in, maar wellicht het minst aangepast aan, deze tijd. De vertrouwelijkheid van deze briefwisseling maakt bovendien dat bij het afsluiten van een dossier men deze niet afgeeft aan de cliënt. ""

Als u die brief dus wel bekomt van uw advocaat mag u die gebruiken.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”