Bijgebouw aan tuinhuis

Mimo
Topic Starter

Bijgebouw aan tuinhuis

#1 , 21 jan 2021 20:53

Mijn buren hebben een constructie (kot) van de achterkant van hun tuinhuis tot tegen de gemeenschappelijke afsluiting gebouwd. Hun tuinhuis staat op 1 meter van de erfscheiding.
Volgens mij moet ook dit kot op minstens 1 meter van de erfscheiding staan?
Aangezien dit bevestigd is aan het tuinhuis, wordt dit kot dan beschouwd als een deel van het tuinhuis?

Nog een vraagje, dat tuinhuis staat in hun achtertuin maar grenst aan mijn zijtuin. Moet de afstand dan minstens 1 meter of 3 meter zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2021 09:30

Als de lokaal geldende voorschriften het toelaten (bpa, verkavelingsvergunning, ...) dan kan je veel minder dan 1 meter laten liggen. Soms zelfs tot op de perceelsgrens bouwen. MAAR dan heb je een vergunning nodig.

Die 1 meter rondomrond laten liggen is voor als jouw tuinhuis er 1)mag staan volgens de geldende voorschriften en 2)voldoet aan alle voorwaarden van het vrijstellingsbesluit, dan mag je bouwen zonder vergunning.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”