Achteraan in onze tuin staat een hoge beukenhaag. Daarachter is er nog een 2,5 meter stuk grond waar ik mijn snoeisel naartoe breng.
Achter die 2,5 meter heeft mijn achterbuur een draad van 1,5 meter hoog met daarin een poortje staan. Nu heb ik onlangs gemerkt dat mijn buurman 's avonds dit poortje opendoet om zijn katten in mijn tuin te laten zodat ze hier hun behoefte kunnen doen. IK heb achteraan ook een terras waar al enkele malen kattendrollen lagen. Misschien ook niet correct van mij maar ik heb toen een spanbandje rond dat poortje gedaan zodat hij niet meer in mijn tuin kan. Gevolg, de dag erna heeft hij de draad onderaan dat poortje 20 cm omhoog geplooid zodat zijn katten er onderdoor kunnen kruipen. Ik ben dan naar de achterbuurvrouw gestapt en heb daar mijn verhaal gedaan en haar reactie was dat er wel meer katten daar rondliepen en zij er zelf ook last van hadden.
Nu was ik enkele dagen geleden aan het snoeien en ik heb zoals altijd mijn snoeisel naar achteren gebracht en heb een extra hoop voor de opening van dat poortje gelegd zodat die katten niet in mijn tuin kunnen. Ook heb ik voor de tweede maal dat poortje met stripbandjes vastgemaakt.
Gevolg, ik kom de dag erna thuis en nu blijkt de buurman zijn poortje terug losgemaakt te hebben, daarna in mijn tuin is gegaan en daar mijn snoeisel van dat poortje weg heeft gedaan.
Ik ben vandaag tweemaal aan de deur geweest maar ze geven steeds niet thuis terwijl de auto aan de deur staat.
Hoe kan ik zoiets op een diplomatische manier oplossen ?
P.S : wat mij vooral hieraan stoort is hoe iemand het in zijn hoofd kan halen om zoiets te doen ? Waar is het respect voor de medemens gebleven ??