Van geen inkijk naar inkijk

LeenW

Re: Van geen inkijk naar inkijk

#16 , 04 jul 2023 12:49

De bouwvergunning is nochtans het enige dat u nu nog kan helpen. Het is op dat moment dat u uw bezwaren tegen de dakkapellen had moeten indienen.

bullgod
Juridisch actief: Nee

#17 , 04 jul 2023 12:54

Verwittigen aanpalende percelen is niet altijd (meer) nodig.
Aangetekende brief kan ook vervangen worden door bericht in eBox. Ten tijde van de covid-vaccinaties hebben velen deze onbewust geactiveerd zodat alle overheidscommunicatie daar terechtkomt zonder dat men er erg in heeft.
eBox, ok, maar die wordt verondersteld bekeken te worden.

hebt u een idee wanneer aanpalende eigenaars wel of niet aangeschreven worden in geval van bouwaanvraag?

in geval van TS zou het eventueel kunnen gaan over een vernieuwing vh dak zonder dat vergunning nodig is.
maar dakkapellen die inkijk scheppen en een volume-uitbreiding door dak te verhogen, lijken mij wel vergunningsplichtig.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Toemke
Topic Starter

#18 , 04 jul 2023 13:33

Berichten in e-box ed worden gelezen. Je kan er moeilijk naast kijken, als er ergens een digitaal bericht komt verschijnen er waarschuwingen genoeg om er attent op de maken.

Het is geen vernieuwing van het dak alleen, er is verhoogd en uitgebreid achteraan. De verhoging was nodig omdat het huis lager ligt dan de straat. Ik ben er vrijwel zeker van dat alles is aangevraagd en vergund.
Ook al had ik het kunnen tegen houden weet ik nog niet of ik dat zou gedaan hebben. Voelde ook geen noodzaak om vergunningen op te vragen omdat ik wist dat er verhoogd ging worden maar niet noemenswaardig veel en dat de vorm behouden zou blijven. In de nieuwe achterbouw zitten geen vensters naar onze kant toe en zit voor het grootste deel achter onze haag.
Ik had altijd verkozen om erover te praten en oplossingen te zoeken. Bijvoorbeeld samen enkele reeds hoge, volwassen leibomen planten om maar iets te zeggen.

Reclame

Franciscus

#19 , 04 jul 2023 14:47

U kan niet geloven hoeveel 'vrijwel zeker en wij mogen dat ' totaal niet vergund waren.

LennieK

#20 , 05 jul 2023 09:54

Een openbaar onderzoek is zeker niet altijd nodig. Meestal maar bij afwijkingen van de geldende voorschriften voor het betreffende perceel.
Maar je mag zeker, nu nog steeds, vragen om de plannen in te kijken bij de gemeente.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”