Sabotage verkoop appartement

Jerini
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Sabotage verkoop appartement

#1 , 17 jun 2024 17:01

Een paar maanden geleden heb ik mijn appartement te koop aangeboden.
De makelaar meldt mij nu dat de buurman kandidaat kopers afschrikt door negatieve commentaren, die geen enkele grond hebben behalve rancune.
Kopers haken af en mijn appartement zal in waarde dalen.
Ik heb het gemeld bij de wijkagent maar vrees dat dit geen indruk zal maken. Iemand enig advies?

bosprocureur

#2 , 17 jun 2024 17:08

De bezoekers op voorhand verwittigen dat er een stoorzender is (die wellicht later zelf goedkoper uw appartement wil kopen). Er zullen er nog afhaken, anderen weten hoe laat het is , en lachen er gewoon mee.

mava105

#3 , 17 jun 2024 18:14

Een anonieme vriend/koper langsturen, en die dat laten opnemen en daarmee naar de politie of rechtbank stappen.

Reclame

Lanox

#4 , 17 jun 2024 21:03

Een anonieme vriend/koper langsturen, en die dat laten opnemen en daarmee naar de politie of rechtbank stappen.
Het is nog steeds niet verboden om een mening te hebben, ook een negatieve.

Jerini
Topic Starter

#5 , 17 jun 2024 23:23

Negatieve commentaar zonder reden is voor mij laster

Lanox

#6 , 17 jun 2024 23:47

Als de commentaar over u gaat kan het laster zijn. Als het over het appartement gaat niet.

LYNX XX

#7 , 18 jun 2024 09:25

Als de commentaar over u gaat kan het laster zijn. Als het over het appartement gaat niet.
Ik sluit mij hierbij aan.

Wetende dat de info die verkopers, syndici, immo kantoren gegeven worden aan mogelijke kopers of op de affiches of op hun website steeds veel rooskleuriger zijn dan het in werkelijkheid is. bv. de maandelijkse lage kosten ?? ( vergeten dan ook te melden hoeveel de eindafrekeningen bedragen ), de geplande grote werken ( soms grote bedragen ) welke niet in kaart gebracht worden, het verleden van het appartement of de VME ... soms is het er dik over wat er verzwegen wordt. De waarheid wordt dikwijls pijn aangedaan, en langs verkopers kanten steeds positiever voorgesteld.

Dus het mes snijdt langs 2 kanten.

rogerilli

#8 , 24 jul 2024 15:00

Wellicht wil die buur het zelf kopen. Laat hen zijn commentaar op papier zetten en een bod doen als hij toch zo graag in andermans bord kijkt.

Dan kan je aan andere kopers melden dat hij een concurrent-koper is.

eylis

#9 , 24 jul 2024 22:22

@lannox: uiteraard is het niet verboden een mening te hebben, maar je ongevraagd moeien in een verkoopsgesprek/pandbezichtiging waar je niets mee te maken hebt, is onbeschoft. Ik zou de makelaar aanraden de kerel aan te manen zijn beurt af te wachten om het appartement te bezichtigen, maar deze kandidaten niet te storen. :-)

Thomas_A

#10 , 24 jul 2024 22:25

Allemaal mooi gezegd om de kandidaat-kopers op voorhand te waarschuwen voor de buren, of te insinueren dat zij zelf een bod willen doen.

Zelfs al gelooft de kandidaat-koper dit: conclusie kan nog steeds zijn dat hij niet naast zo iemand wil wonen. Waarom al op voorhand voor een slechte buur kiezen?

Diegoke

#11 , 31 jul 2024 11:27

Allemaal mooi gezegd om de kandidaat-kopers op voorhand te waarschuwen voor de buren, of te insinueren dat zij zelf een bod willen doen.

Zelfs al gelooft de kandidaat-koper dit: conclusie kan nog steeds zijn dat hij niet naast zo iemand wil wonen. Waarom al op voorhand voor een slechte buur kiezen?
Hier sluit ik me bij aan.

Iets anders dat ik mezelf dan weer afvraag: wat is de aanleiding dat hij dit doet?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”