Reeds jaren woon ik op een appartement.
Onder mij woont een koppel waarvan de man denkt dat hij alles maar kan doen zonder toestemming aan de VME of syndicus te vragen. De syndicus trekt er zich niet veel van aan.
Zonder in detail te treden, deze man heeft al meerdere inbreuken gemaakt op mede-eigendom.
Nochtans is hijzelf steeds de aanstoker om andere bewoners tegen mij op te zetten achter mijn rug te zeveren enz. De andere mede-eigenaars 3 durven tegen deze persoon niet ingaan. Ik wel en dat zint de man niet. De man is mij al jaren aan het pesten. Onlangs bedreigde hij me zelfs of ik nog lang in mijn appartement bleef wonen want dat hij me wel weg kreeg. Geen andere bewoner heeft problemen met mij maar op de algemene vergadering valt het wel op dat hij ze allemaal aan zijn kant krijgt. Het is een echte manipulator. Voor mij is de maat vol want wil ik iets voorstellen op de algemene vergadering waar hij totaal geen last van heeft dan dwarsboomt hij mij steeds. Ik heb hem dan eens gewezen op de inbreuken die hij gepleegd heeft en ook nog één sinds korte tijd. BVB gat in omkadering van deur toegang appartement boren om een Kerstkrans tegen te hangen terwijl hij wel steeds kritiek heeft als ik eens een handdoek over de balustrade hang.
Syndicus gewaarschuwd maar onderneemt niets.
Binnen twee maanden is het algemene vergadering daar ga ik nog eens mijn mond open doen. Maar de maat is vol. Iedereen moet zich aan de afspraken houden want anders wordt het een circus. . Dus ik heb de man al eens aangesproken op zijn inbreuken. Hij zegt dan doodleuk dat de andere eigenaar dit gedaan heeft wat totaal niet waar is . Nochtans heb ik foto's van zijn werkzaamheden. Dus volgende vraag. Stel dat ik de inbreuken ( ook die kortelings is gebeurt) aankaart op de algemene vergadering. De andere bewoners zeggen er geen problemen mee te hebben met de inbreuken. Wat kan ik dan nog doen? Kan de algemene vergadering deze inbreuken nog goedkeuren als ze al gepleegd zijn ? Wat als de man zegt dat deze gebeurt zijn door de vorige eigenaar? Welke middelen heb ik nog als ik het niet eens ben met de beslissing algemene vergadering? Vrederechter? Wat gaat deze oordelen denken jullie zoals de inbreuken gepleegd door vorige eigenaar?
Ik heb de vorige verslagen algemene vergadering en in geen enkele is er toestemming gevraagd of gegeven voor de inbreuken die hij gepleegd heeft.
Als ik de statuuten lees zijn het duidelijke inbreuken. Maar soms is het algemeen huishoudelijk regelement dan toch wel precies wat anders. Welk primeert bij de rechter de statuuten of het algemene reglement? Dank U.