appartementsbewoner inbreuken op mede-eigendom

Pino36
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

appartementsbewoner inbreuken op mede-eigendom

#1 , 14 dec 2024 20:31

Reeds jaren woon ik op een appartement.
Onder mij woont een koppel waarvan de man denkt dat hij alles maar kan doen zonder toestemming aan de VME of syndicus te vragen. De syndicus trekt er zich niet veel van aan.
Zonder in detail te treden, deze man heeft al meerdere inbreuken gemaakt op mede-eigendom.
Nochtans is hijzelf steeds de aanstoker om andere bewoners tegen mij op te zetten achter mijn rug te zeveren enz. De andere mede-eigenaars 3 durven tegen deze persoon niet ingaan. Ik wel en dat zint de man niet. De man is mij al jaren aan het pesten. Onlangs bedreigde hij me zelfs of ik nog lang in mijn appartement bleef wonen want dat hij me wel weg kreeg. Geen andere bewoner heeft problemen met mij maar op de algemene vergadering valt het wel op dat hij ze allemaal aan zijn kant krijgt. Het is een echte manipulator. Voor mij is de maat vol want wil ik iets voorstellen op de algemene vergadering waar hij totaal geen last van heeft dan dwarsboomt hij mij steeds. Ik heb hem dan eens gewezen op de inbreuken die hij gepleegd heeft en ook nog één sinds korte tijd. BVB gat in omkadering van deur toegang appartement boren om een Kerstkrans tegen te hangen terwijl hij wel steeds kritiek heeft als ik eens een handdoek over de balustrade hang.
Syndicus gewaarschuwd maar onderneemt niets.
Binnen twee maanden is het algemene vergadering daar ga ik nog eens mijn mond open doen. Maar de maat is vol. Iedereen moet zich aan de afspraken houden want anders wordt het een circus. . Dus ik heb de man al eens aangesproken op zijn inbreuken. Hij zegt dan doodleuk dat de andere eigenaar dit gedaan heeft wat totaal niet waar is . Nochtans heb ik foto's van zijn werkzaamheden. Dus volgende vraag. Stel dat ik de inbreuken ( ook die kortelings is gebeurt) aankaart op de algemene vergadering. De andere bewoners zeggen er geen problemen mee te hebben met de inbreuken. Wat kan ik dan nog doen? Kan de algemene vergadering deze inbreuken nog goedkeuren als ze al gepleegd zijn ? Wat als de man zegt dat deze gebeurt zijn door de vorige eigenaar? Welke middelen heb ik nog als ik het niet eens ben met de beslissing algemene vergadering? Vrederechter? Wat gaat deze oordelen denken jullie zoals de inbreuken gepleegd door vorige eigenaar?
Ik heb de vorige verslagen algemene vergadering en in geen enkele is er toestemming gevraagd of gegeven voor de inbreuken die hij gepleegd heeft.
Als ik de statuuten lees zijn het duidelijke inbreuken. Maar soms is het algemeen huishoudelijk regelement dan toch wel precies wat anders. Welk primeert bij de rechter de statuuten of het algemene reglement? Dank U.

Franciscus

#2 , 14 dec 2024 21:38

Gat in apparteentsdeur? Is dat geen branddeur??
Brandweer controle laten doen...

Welke inbreuken?? U vermeld er geen.

Zijn de statuten al aangepast van de wetgeving ? is er een RIO??

Thomas_A

#3 , 14 dec 2024 21:41

Gaat het ook nog over iets ernstiger dan een gaatje boren voor een kerstkrans? Dat is moeilijk serieus te nemen.

Als u iets wil voorstellen op de algemene vergadering zal daarover gestemd worden volgens de quotiteiten. Dat iemand tegen stemt ook al ziet u het nadeel voor hem niet, of dat iemand andere eigenaars vraagt om ook tegen te stemmen, is niet verboden. Beroep tegen beslissing algemene vergadering is inderdaad via de vrederechter.

Reclame

Pino36
Topic Starter

#4 , 19 dec 2024 14:38

Beste Thomas. Het gaat zeker over nog iets ernstigers zoals een firma laten komen om ventilatie in zijn appartement te laten hangen. Er worden zonder goedkeuring van de VME 2 gaten van 10 cm door de gevel van het appartement geboord. Man zaagt al jaren van vochtprobleem schuift het steeds op mij af dat het aan een lekke leiding zou liggen nochtans vorig jaar vochtexpert geweest die getest heeft en op mijn aanraden ook bij man onder mij geweest. Deze heeft gezegd dat de man te weinig ventileerde. En dit klopt de ramen zijn nooit open of op een kier bij de man. Dan volgende. Tuinhuis bouwen tegen gevel appartement en in zijn achtertuin. Nooit aangevraagd aan de vme. In de baisisakte staat dat aan dit appartement ( van de man onder mij ) verbonden is het uitsluitend gebruiks en genotsrecht van het linkervoortuintje en het perceeltje grond gelegen achter zijn terras. Dit is waar de tuinhuizen staan. Het linkervoortuintje heeft hij twee jaar geleden opnieuw laten aanleggen zonder goedkeuring vme. Dus mijn vraag is. Kan alleen ik eisen dat deze worden afgebroken ? Welke stappen nemen? Wat als de man beweerd dat bepaalde zaken door de vorige eigenaar zijn geplaatst? Kan er dan nog worden uitgesproken voor verweidering?
Laatst gewijzigd door Pino36 op 19 dec 2024 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”