Buurvrouw maakt ons het leven zuur

Jadelleke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Buurvrouw maakt ons het leven zuur

#1 , 11 dec 2024 13:57

Wij wonen ondertussen 3 jaar in onze woning. Onze aanpalende buurvrouw maakt ons ondertussen al zeker 2 jaar het leven zuur. Het eerste jaar deed ze vriendelijk, maar dit sloeg plots om. Wij hebben heel veel overlast van haar, continu roepen tegen de kinderen, hysterie, bonken. Sinds een jaar bonkt ze ook op de muur naar ons toe als we eens stofzuigen, als onze baby weent, als we nog maar een durven hoesten of lachen. Verder scheldt ze direct onze bezoekers uit en iedereen die ook maar iets te dicht voor haar deur staat geparkeerd, krijgt een telefoontje van de politie. Ze heeft al gedreigd mijn katten te vermoorden, ons iets aan te doen enz… ze gooit afval en kattenstront in onze voor en achtertuin. Sinds kort komt ze telkens hard op ons rolluik kloppen als dit dicht is. En ik kan nog zoveel meer dingen opnoemen. De politie is op de hoogte van de situatie, maar doet niets. Als ik hen nog eens durf bellen, dan krijg ik dit dubbel en dik terug met pesterijen van de buurvrouw.

Wat kan ik verder nog doen om deze situatie leefbaar te houden?

Freec

#2 , 11 dec 2024 15:10

Aan uw uitleg te lezen heeft de buurvrouw dus ’overlast’ van uw katten... of hun uitwerpselen.

Los dat probleem op, en ga eens praten met de buurvrouw?

CityBird

#3 , 11 dec 2024 15:41

Over hoeveel katten spreken we hier?

Reclame

Jadelleke
Topic Starter

#4 , 11 dec 2024 17:36

Het gaat dus duidelijk niet over mijn katten, maar over de overlast die wij hebben van onze buurvrouw…
4 katten voor de duidelijkheid die merendeel van de tijd binnen zitten.
Ik ben al meerdere keren bij haar gaan aanbellen, maar ze weigert open te doen.

Freec

#5 , 12 dec 2024 08:16

Mja, 4 katten, dus idd ’overlast’

Je kan via de politie vragen achter burenbemiddeling.
En dan hopen dat beide partijen redelijk zijn, ook u natuurlijk.

Thomas_A

#6 , 12 dec 2024 08:24

Mja, 4 katten, dus idd ’overlast’
Het is hier geen probleem om ook kritisch te kijken naar de TS wanneer deze ook mee de oorzaak kan zijn van het probleem. Dat doe ik ook best vaak.

Hier lijkt je opmerking echt wel bij de haren getrokken. Er is op basis van de openingspost geen enkele serieuze aanleiding om te vermoeden dat de overlast van katten er iets mee te maken heeft.

Het kan, maar er kunnen ook andere zaken spelen. Puur op basis van een voorbeeld van de TS heeft het geen zin om dat soort veronderstellingen te maken.

Freec

#7 , 12 dec 2024 08:30

Buurvrouw gooit niet zomaar ’kattenstront over de muur’ en dreigt niet zomaar haar katten te vermoorden, denk ik dan...

4 katten die dagelijks bij de buren gaan ’kakken’ is 1400 kakskes jaarlijks in hare tuin. Dat maakt van je tuin een onleefbare plaats.
Maar idd, ook buurvrouw moet redelijk zijn... iemand die boos is, is dat meestal niet meer.

Daarom burenbemiddeling.

CityBird

#8 , 12 dec 2024 12:22

4 katten voor de duidelijkheid die merendeel van de tijd binnen zitten.
Denk eraan dat mensen mogelijk een heel verschillende voorstelling van een aanvaardbare situatie kunnen hebben. De buurvrouw kan die 4 katten wel degelijk ervaren als een totale nachtmerrie, ook al zijn dat in jouw ogen poeslieve beesten en snap je niet waar het probleem zit.

Moet Freec hier dus bijtreden, bemiddeling zoeken.

gert_v

#9 , 13 dec 2024 01:29

In mijne moestuin vind ik ook dagelijks uitwerpselen van katten van de buren… sorry hoor maar het is echt walgelijk als ge me uw handen in de grond aan’t wroeten zijt en ge hebt opeens uitwerpselen van katten aan uw handen… ik tolereer het maar ik vind het echt vies.

lukasi

#10 , 13 dec 2024 09:13

Omdat er overlast is van de katten mag de buurvrouw :
....continu roepen tegen de kinderen, hysterie, bonken. Sinds een jaar bonkt ze ook op de muur naar ons toe als we eens stofzuigen, als onze baby weent, als we nog maar een durven hoesten of lachen. Verder scheldt ze direct onze bezoekers uit en iedereen die ook maar iets te dicht voor haar deur staat geparkeerd, krijgt een telefoontje van de politie. Ze heeft al gedreigd mijn katten te vermoorden, ons iets aan te doen enz… ze gooit afval en kattenstront in onze voor en achtertuin. Sinds kort komt ze telkens hard op ons rolluik kloppen als dit dicht is....
Had buurvrouw niet beter van in den beginne gezegd: buur je katten zijn een overlast?

gert_v

#11 , 14 dec 2024 01:05

Omdat er overlast is van de katten mag de buurvrouw :
....continu roepen tegen de kinderen, hysterie, bonken. Sinds een jaar bonkt ze ook op de muur naar ons toe als we eens stofzuigen, als onze baby weent, als we nog maar een durven hoesten of lachen. Verder scheldt ze direct onze bezoekers uit en iedereen die ook maar iets te dicht voor haar deur staat geparkeerd, krijgt een telefoontje van de politie. Ze heeft al gedreigd mijn katten te vermoorden, ons iets aan te doen enz… ze gooit afval en kattenstront in onze voor en achtertuin. Sinds kort komt ze telkens hard op ons rolluik kloppen als dit dicht is....
Had buurvrouw niet beter van in den beginne gezegd: buur je katten zijn een overlast?
Je hebt helemaal gelijk. Dat had ze zeker gedaan.
Ik probeer alleen maar te nuanceren door het van de andere kant te bekijken. Probleem van een forum is dat je steeds maar 1 kant van het verhaal hoort, soms de halve of eigen waarheid, en vaak niet het volledige verhaal.. niet dat ik hiermee wil zeggen dat dit hier het geval is, maar je ziet hier regelmatig in topics dat er altijd beetje bij beetje extra info wordt gegeven of het verhaal veranderd

Franciscus

#12 , 14 dec 2024 22:16

Wat was de volgens u reden waarom het plots omsloeg??

lawst

#13 , 14 jan 2025 13:32

laat een vriend een brief opstellen met voorstel het huis te kopen. En als ze interesse heeft kan je iemand vinden om het over te kopen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”