Hoi,
ik heb een appartment gekocht en de akte verlijd eind augustus 2019.
Op dit moment is er een solo eigenaar van het volledig blok en dus geen syndicus.
De lift is niet conform aan de nieuwe regelgeving, het dak dient gerenoveerd te worden en de electriciteit in de algemene gedeelten is ook niet conform
In de loop van 2019 zou normaal gezien al de eenheden verkocht worden.
Ik heb de volgende vragen omtrent het syndicus gedeelte
* kan ik een huidige schuldenstaat vragen aan de eigenaar?
* De electriciteit die niet conform is, dient de verkoper deze conform te maken
* de lift is niet conform, maar dient voor 2022 conform gemaakt worden dus de kosten daarvan zullen voor de nieuwe eigenaars zijn. In het laatste keurings rapport waren er enkele opmerkingen. Dient hij deze te herstellen voor de nieuwe keuring? ( deze gebeurt begin juli 2019 )
5. Opmerkingen:
De geleischoen rechts bovenaan de kooi schuurt tegen een elektrische draad ter hoogte van de
hoogste verdieping : te herzien. (herhaling 4 trim. 2017)
* De deur van de machinekamer naar het dak is uitgebroken en ligt op het dak : te herzien.
(herhaling 1 trim. 2019)
* Een deel van de omkadering van de afscherming van de kooiverlichting ontbreekt : te voorzien.
(herhaling 1 trim. 2019)
* Er staat ± 10 cm water in de schachtput : te ledigen en eventueel waterdicht te maken.
(herhaling 1 trim. 2019)
* De linker inkomstijl staat los : vast te zetten. (herhaling 1 trim. 2019)
6. Besluit : B
De lift mag verder gebruikt worden. Er moet evenwel binnen de kortst mogelijke tijd verholpen
worden aan de vermelde opmerkingen. U dient zelf uw onderhoudsbedrijf hiervan te verwittigen.
met dank
EVP