Ca va, we zullen eens zien wat u nog zegt als u overdag in de tuin wil zitten en een buurman vindt dat iedereen maar mee moet genieten van zijn woordgebruik - JurecaBE-moderator hobby en knalt een voliere met 100 parkieten (waren toch kanaries? -JurecaBE - moderator naast de afscheiding. Moet ook allemaal maar kunnen zeker?https://vanhauwood.be/vergunning-omtren ... jgebouwen/
https://www.omgevingsloketvlaanderen.be ... een-gebouw
Is toch een eigenaardig probleem : overlast door kanaries ???![]()
Vanaf het donker wordt, hoort men die beestjes niet meer, en overlast men kan al vlug kleinzerig zijn.
Ik hou van vogelgeluiden maakt mijn leven echt aangenaam. 's Morgens wakker worden van zingende vogels = echt zalig
maakt mijn dag goed.
OK, wat als ik een voliere met 50 papegaaien naast uw slaapkamer zet? Ook top of ineens wel bedenkingen?Ik denk met enige zekerheid dat je bij alle vrederechters bot zal vangen.
Men kan zelfs niks doen tegen een hond die constant blaft laat staan van zo kleine vogels, ik wil elke dag wakker worden met vogel gefluit .
Wij hebben een paar uilen naast ons zitten, stoort me niet, want die horen we sporadisch en worden niet door een andere lowlife marginaal in een kooi gehouden. Vogels moeten vrij zijn.Wat zou je dan moeten aanvangen met een buur die een boom in zijn tuin heeft, waarin een uil bijna elke dag tot lang na zonsondergang van katoen geeft?
Dierelliefhebbers stoppen vogels niet in kooien. Ik geef in de winter zelf eten aan wilde vogels en zie dat ze water hebben, dat is wat echte dierenliefhebbers doen.we spreken hier wel van kanaries. Heeft u niet graag een kanariepietje in huis ?
Wat toch allemaal een laag bij de grond reacties. En dierenliefhebbers als marginaal afschilderen ?
Misschien een topic starten omtrent scheldtirades.
Ik woon zelf tussen buren zoals u.
Sweet, als ik je de volledige historiek van die buur zou vertellen, zou je wel anders reageren. Als elementaire beleefdheid naar de buur niet leidt tot enig inzicht, zijn er wel meer mensen die hun geduld verliezen.Moest dit uitgevochten worden voor de rechtbank, zou ik je toch willen aanraden om je toon te milderen. Enige vorm van elementaire beleefdheid naar je buur toe is zeker niet misplaatst en zal alleen maar bijdragen tot een serene oplossing.
Zelfs hier, op een forum, haal je uit met kwetsende en degenererende opmerkingen die alleen maar hebben geleid dat er nog weinigen zin hebben om je bij te staan met advies.