plaatsbeschrijving syndicus

Mercury
Topic Starter

plaatsbeschrijving syndicus

#1 , 21 apr 2020 15:05

Een vonnis VR is uitvoerbaar (ondanks beroep ingevolge de pot-pourri wetgeving Geens) en bepaalt dat de ramen van een appartement aan de kust moeten herschilderd worden. Het vonnis werd betekend door een deurwaarder en er is beroep aangetekend.
Mag de syndicus, zich baserend op dit vonnis, in deze periode van coronarestricties (wetende dat de uitvoering van de werken absoluut niet dringend is; kan evengoed over 1 of 3 of 6 maanden gebeuren):
1° een plaatsbeschrijving laten doorgaan met syndicus, architect en schilder; maar zonder de eigenaar (2de verblijver), deze kan niet aanwezig zijn want hij mag zich niet naar de kust verplaatsen;
2°de schilderwerken laten doorgaan, waarbij de sleutel overhandigd wordt aan een onderaannemer (opnieuw zonder aanwezigheid van de eigenaar);

Mag de syndicus een vonnis "uitvoeren" of moet dit steeds gebeuren door een deurwaarder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam

#2 , 22 apr 2020 08:16

Vermits u hoger beroep hebt aangetekend, hebt u waarschijnlijk een advocaat ingeschakeld.

Hij is dan ook uw meest aangewezen raadgever en niet een anonieme, onverantwoordelijke scribent op dit forum.

Toch:
Waarschijnlijk zal uw advocaat een aangetekende brief sturen waarin voorbehoud gemaakt wordt over de handelwijze en de syndicus verantwoordelijk gesteld wordt voor alle schade die zou kunnen voortvloeien uit o.a. het latere misbruik van aangemaakte sleutels.

father b
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2020 11:22

Vermits u hoger beroep hebt aangetekend, hebt u waarschijnlijk een advocaat ingeschakeld.

Hij is dan ook uw meest aangewezen raadgever en niet een anonieme, onverantwoordelijke scribent op dit forum.

Adsummam deze zin vind ik alles behalve passend. Anonieme, onverantwoordelijke prulschrijvers of veelschrijvers op dit forum = slag in het gezicht van de forum leden en beledigend.
En anoniem ?? uw naam is ook anoniem en elders ? Beleefdheid en respect is een voorname gave, die heeft men of heeft men niet.

Toch:
Waarschijnlijk zal uw advocaat een aangetekende brief sturen waarin voorbehoud gemaakt wordt over de handelwijze en de syndicus verantwoordelijk gesteld wordt voor alle schade die zou kunnen voortvloeien uit o.a. het latere misbruik van aangemaakte sleutels.

Reclame

Mercury
Topic Starter

#4 , 22 apr 2020 13:39

Ik ben op de hoogte van de mogelijkheid om schadevergoeding te eisen.
Maar dat was de vraag niet.
De vraag is: hebben de coronabeperkingen voorrang op de uitvoering van het niet dringende vonnis.
En mag de syndicus een vonnis uitvoeren of moet dit door een deurwaarder gebeuren?
Dank voor een reactie op deze twee punten.

adsummam

#5 , 22 apr 2020 13:51

Herlees de tekst zoals hij er staat:
een anonieme, onverantwoordelijke scribent
(enkelvoud).

Ik dacht, voor de aandachtige lezer, duidelijk te maken dat dit in de eerste plaats voor mijzelf geldt.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#6 , 22 apr 2020 14:10

Plaatsbeschrijvingen -en andere stappen in verhuurproces- zijn nadrukkelijk verboden (op verhuizing na)
Maar dit lijkt me toch helemaal niet om een plaatsbeschrijving te gaan :?:

Professionele activiteiten -ook inzake onderhoud- zijn nog steeds toegelaten mits respecteren vd afstand.

Architect voor schilderwerken :?:

father b

#7 , 22 apr 2020 14:11

https://www.bouwunie.be/nl/theme/dossie ... avirus-FAQ

https://huurdersplatform.be/hb/actualit ... tellingen/

vraag 2 : syndicus kan vonnis laten uitvoeren door een deurwaarder.

Maar hier volg ik Adsummam : u heeft waarschijnlijk een advocaat, hij is de aangewezen persoon om u in te lichten ( waarvoor u ook betaalt ).

1° en 2° of deze punten juridisch te verantwoorden zijn, betwijfel ik ten zeerste.
De reden geeft u reeds zelf op : corona en de eigenaar kan niet meewerken door overmacht.

En de werken zijn zeker niet dringend.

Thomas Morus

#8 , 22 apr 2020 14:52

Aangezien alle vonnissen in eerste aanleg wegens potpourri van Geens voortaan bij voorbaat uitvoerbaar zijn kunnen de werken zonder meer worden uitgevoerd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur

#9 , 22 apr 2020 15:00

.......... op risico van de uitvoerder neem ik aan? Voor het geval dat in beroep het vonnis teruggedraaid zou worden?

Thomas Morus

#10 , 22 apr 2020 15:25

Dat is evident.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”