Dag forumleden,
Ik bezit een woning met achteraan aansluitend een garage in een garagecomplex van 18 garages. De garage valt dus onder het kadastrale stuk van het complex. In de basisakte staat als gemeenschappelijk de oprit, leidingen en afvoeren. Er staat ook dat de garages volle eigendom zijn, maar niks over het dak wat een doorlopend dak is over alle garages.
Het platte dak aan de achterzijde van mijn woning is een vergund terras,wat volledig ommuurd is tot op 2m hoogte. Om een minder opgesloten gevoel te hebben wil ik de muur tussen mijn terras en het dak van mijn garage slopen. Op het garagedak wil ik een groendak maken volgens de wettelijke normen (belasting minder dan 250kg/m2). Voor het groendak is geen vergunning nodig. Ik denk dat ook het slopen van het deel muur tussen garage en terras niet vergunningsplichtig is gezien het een muur is tussen mijn kavels, en ik geef mezelf uiteraard toestemming om dat te doen. Om de lichten en gezichten te respecteren laat ik een retour van 60 cm aan beide kanten staan.
Ik had de syndicus al eens aangesproken dat ik het dak van mijn garage aan de bovenzijde zou isoleren met XPS zonder dat er aan de dichting moest worden geraakt en toen gaf die aan dat het niet mocht. Ik denk dat zij hier in de fout ging om ten eerste geen AVG samen te roepen en ten tweede dat het dak als onderdeel van de garage volledig in mijn bezit is.
Graag wil ik juridisch mijn positie weten.
Met vriendelijke groet,
Wim