Hallo,
Ik heb 2 maanden geleden een appartement gekocht op het gelijkvloers. Ik heb al een aantal dingen ontdekt die ik toch liever had geweten/gezien vooraf.
Ik ben daarnet eens uit nieuwsgierigheid een kijkje gaan nemen op mijn plat dak, blijkt dus dat dit helemaal onder water staat.
De afvoer zit langs de zijkant, deze zit niet verstopt, maar het water staat lager in het midden en kan dus niet weglopen.
Daar ook nog eens bij, is het dak van mijn buur 20cm hoger en loopt het water van zijn dak dus ook op dat van mij.
Ik vrees dat het water op termijn is beginnen zorgen voor een 'doorzakkend effect', en dit water blijft nu staan en geeft ook een enorme belasting denk ik dan?
Mijn appartement is op het gelijkvloers en het platte dak boven me is dus niet echt 'gemeenschappelijk'.
Echter woon ik wel aan een blok met 5 appartementen en is er dus een syndicus.
Binnen 2-3 weken is het algemene vergadering met ons allen, en ga ik dit toch eens voorzichtig aanhalen met de nodige foto's voor handen.
Mijn vraag is nu of mijn plat dak deel uitmaakt van de syndicus met gemeenschappelijke delen, en ik dus de kosten kan splitsen over ons 5 of dat hiervoor een potje is aangelegd?