Enige tijd terug kwamen mijn buurman en mezelf overeen om de tuinafscheiding te vernieuwen. Na het plaatsen heb ik de factuur betaald en deze gegeven aan de buurman om de helft op zich te nemen.
Dit was op voorhand afgesproken. Er werd door de goede verstandhouding die er doorheen de jaren was tussen ons van mijn kant geen contract tussen ons opgemaakt.
Wat er wel is zijn whatapp gesprekken die gaan over de werken, de betaling ervan naar mij toe, de planning van de werken. Waaruit wel kan uitgemaakt worden dat dit om een gezamelijke aankoop gaat.
Ik had ook voorgesteld om de kosten op voorhand te betalen omdat het financieel even niet goed uitkwam voor de buurman.
Nu merk ik wel dat de communicatie betreffende de terugbetaling nogal stroef verloopt.
Voor ik verder paniekeer en het doemscenario van niet betaling/burenruzie/enz enz in mijn gedachten prent had ik graag geweten:
Gezien de feiten en het ontbreken van een contract tussen ons; wat zijn de mogelijke gevolgen? Wat zijn mijn mogelijke opties/ rechten/ plichten in deze situatie?
Alvast bedankt !