Wij wonen, nu 4jaar, in een knus huisje in een landelijke omgeving.
Idyllisch bijna, maar tot onze grote spijt worden we al even lang uitgeblafd door de hond van onze buren.
Het is vaak onmogelijk buiten te komen zonder dat de hond aan de andere kant van de tuinschutsels (de achtertuin is volledig afgescheiden door houten schuttingen) naar ons staat te blaffen.
Het stukje haag tussen onze woningen hebben we visueel volledig dicht moeten maken met heidematten omdat
mijn vriendin niet eens binnen in huis aan het glaspartij mocht staan strijken zonder uitgeblafd te worden.
En als we dan toch binnen blijven vind hij wel een stukje lucht of rondvliegende vogel om tegen te blaffen.
We hebben uiteraard ons ongenoegen reeds duidelijk gemaakt. Eerst door met de buren zelf te gaan praten waarop
de hond met veel tegenzin werd binnen gezet, om een uurtje later terug buiten te vliegen en opnieuw voor 2u constante blaf mocht zorgen.
Daarna hebben we onze wijkagent ingeschakeld en verscheiden meldingen gedaan. Hij (en intussen zij) deden hun vaststellingen en hebben de nieuwe GAS wet aangekaart. Helaas allemaal zonder resultaat.
Intussen hebben wij een dochtertje van 2, waar we op mooie dagen van onze tuin mee willen genieten.
Helaas denkt de buurhond hier anders over! Zijn schelle blaffen zijn voor mijn semi-dove oren al hoofdpijnverwekkend en onze dochter
schrikt zich dan ook rot (over pijn kan ze nog niet praten) wanneer dat beest aanzet en begint dan te huilen.
Ons klagen heeft de buurmensen dan nog eens aangezet tot kleine pesterijen, waarover ik niet te veel ga uitwijden meer dan sigarettenpeuken in onze tuin, 3x per week het gras afrijden maar enkel als we bezoek hebben, onze oprit gebruiken als keerpunt om hun wagen te draaien (met zelf een dubbele oprit!)..etc..
Ik ben een brave mens, maar wel met bagage, en weet niet wanneer mijn stoppen gaan doorslaan, maar het is niet lang meer weg.
Dus heb ik de buurman via de vrederechter opgeroepen tot een verzoening en dat was vandaag.
Buurman is opgedaagd maar zag het probleem niet, of toch nergens anders dan bij mij.
Ook de ettelijke gigabytes aan beeldmateriaal die ik verzamelde om hem te confronteren met de werkelijke gang van zaken (de hond is het meest actief wanneer hij weg is en vrouw of zoon thuis zijn) mocht niet baten: ik zal het beest wel uitgedaagd hebben!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hoe dan ook, de verzoening leverde dus niets op dus gaan we maar voor de volgende stap.
Hoe begin ik hieraan en op welke kosten mag ik rekenen?
Bedankt voor elke en alle hulp!