Beste forumleden,
Morgen 10/9/2013 is normaal de zitdag gepland op het vredegerecht om de beslissingen van de syndicus genomen op de laatste algemene vergadering te laten vernietigen. Maar niettegenstaande ik dadelijk op zijn eerste vraag, mijn stukken aan de advcoaat van de tegenpartij heb bezorgd, kreeg ik heden, op het allerlaatste ogenblik onderstaande brief. Kan iemand mij zeggen hoe ik hierop kan/mag/moet reageren?
Ter informatie ik heb verleden week ook reeds op de griffie van het vredegerecht mijn stukken + de uitgeschreven feiten gerelateerd aan deze stukken afgegeven.
Waarom kan deze zaak dan niet dadelijk behandeld worden?
Het lijkt erop dat de tegenpartij enkel tijd wil winnen door de procedure nodeloos te rekken.
Kan ik de vrederechter vragen om minstens reeds een boekhouder aan te stellen welke de controle dient te doen om fouten welke in de boekhouding van de syndicus voorkomen aan te tonen, zoals ook gevraagd werd in de vordering?
En vooral wat betekent "Zo wederpartij met deze proceskalender akkoord kan gaan zult u wel een bereidwillig confrater voor mij laten verschijnen? " Mag ik mezelf dan niet verder verdedigen?? Graag indien mogelijk een zeer spoedig antwoord vermits erg DRINGEND.
Deze brief werd ontvangen.
"Ik ontving van wederpartij op 5 september een uitvoering bundel met inventaris genummerd van 1 tot 28 met in bijlage niet genummerde documenten.
Ik wens in deze zaak te concluderen en stel volgende proceskalender voor :
- Voor verweerders 1 maand
- Voor aanlegster 1 maand
- Repliektermijn voor verweerders 15 dagen
Ik raam de gezamenlijke duurtijd der pleidooien op 15 minuten.
Zo wederpartij met deze proceskalender akkoord kan gaan zult u wel een bereidwillig confrater voor mij laten verschijnen. Bij niet akkoord zult u de verdere proceskalender wel ambtshalve bepalen.
Afschrift dezer zend ik aan wederpartij."
Vriendelijke groeten
Inina