Ik kom hier even op het forum mijn ligt opsteken voor mijn ouders. Zij zien het even niet meer zitten...
Sinds enkele jaren zitten ze met de buren in een burenruzie verwikkeld waar blijkbaar geen einde aan komt. Er zijn fouten gebeurd langs beiden kanten, mijn vader is hier zeker ook in de fout gegaan, maar de laatste 2 jaar was het rustig en waren er minder spanningen, lieten ze elkaar gewoon doen. Maar nu is het weer zover...
Een tijd terug kregen mijn ouders een brief dat ze de haag moest bijsnoeien omdat ze te hoog was en overhangende takken afdoen. Indien ze dit niet voor een bepaalde tijd zouden doen, moesten ze een dwangsom betalen per dag. Mijn vader heeft dan tijdig de hagen bijgesnoeid en de overhangende takken afgedaan om de rust te bewaren. Nu kregen ze begin deze week een brief van de deurwaarder dat ze een dwangsom moeten betalen van 13000 !!! euro. Mijn vader natuurlijk in alle staten want zijn takken waren toch af? Hij naar de deurwaarder gebeld, bleek dat er nog een drietal takken niet waren afgedaan. Een pure vergetelheid van mijn vader! Kunnen ze dan niet eerst even verwittigen dat er nog takken overhangen???
Nu zijn mijn ouders al een paar keer naar het vredegerecht geweest voor de buren en woensdag moeten ze nog een keer gaan, deze keer op vraag van mijn vader. De dwangsom moet blijkbaar betaald worden aan de buren, en enkel zij kunnen dit tenietdoen.
Nu vroeg ik mij af er een andere weg is om deze dwangsom te omzeilen of te verminderen?
Mijn vader heeft de haag ter goeder trouw afgedaan en hier geen foto's van genomen. Hij had dit mss beter wel gedaan om te bewijzen dat hij ze afgedaan heeft. De buren beweerden steeds dat ze niets anders willen dan rust maar volgens mij zijn ze gewoon op ons geld uit!
Ik vind het gewoon schandalig dat voor 3 stomme takken een dwangsom betaald moet worden van 13000 euro en dat dit bedrag dan nog naar de buren gaat ook!!!!
Heeft er iemand raad aub? Zou zo graag men ouders helpen want ze weten het niet meer hoor!!!!!! Bedankt!