schade door straatwerken

yvonna
Topic Starter

schade door straatwerken

#1 , 19 dec 2013 21:33

Een familielid heeft schrik in haar huis. Er worden werken uitgevoerd in de straat en ze hoort veel gekraak in haar huis.
Ze vroegen mij wat ze daar moet mee doen. Ik heb voorgesteld dat ze de politie moest verwittigen en alsde politie niets kan doen, dat ze de gemeente moet verwittigen . Ik heb ook voorgesteld om foto's te nemen van haar huis .
Heb ik goede raad gegeven of weet iemand of er nog iets anders moet gedaan worden.

Dank en groetjes yvonna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2013 21:41

Inderdaad zeker in een grote stad politie verwittigen ....met ineens de vraag om de stadsingenieur ter plaatse te laten komen. Dan wordt er zo wie zo eveneens een bestuurlijk officier ( commissaris ) mee ter plaatse gestuurd. Deze zullen indien nodig de brandweer eveneens ter plaatse laten komen of andere diensten. .... en natuurlijk de werken te laten stilleggen of de plaats te laten ontruimen.
Dat is de directe bevoegdheid van de bestuurlijke officier.

Niet vergeten ook uw verzekering ter plaatse laten komen.

yvonna
Topic Starter

#3 , 20 dec 2013 06:38

franciscus hartelijk dank voor uw antwoord.

groetjes Yvonna

Reclame

Winand

#4 , 22 dec 2013 00:26

Zolang er geen scheuren of barsten ontstaan gaat geen van alle voorgenoemden wat doen, laat staan werken stilleggen.

Den Tist

#5 , 26 dec 2013 19:45

Is er niemand langsgekomen voor ze aan de werken begonnen zijn, om reeds bestaande schade & zichtbare gebreken .... op te lijsten ?
Normaal dacht ik dient zoiets te gebeuren alvorens grote werken gebeuren.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”