Hopelijk zit ik op het juiste forum, ik weet niet echt of dit een vastgoedprobleem is...
Ik woon in een gelijkvloers appartement in een kleine straat. Meer dan een jaar was de straatverlichting kapot (nu nog is er geen licht overigens), en die straat was bovendien meer een put dan een straat.
In mei is de stad begonnen met werken om de volledige straat opnieuw aan te leggen (woehoe). Momenteel zijn ze nog bezig. Een maand geleden kom ik thuis, en zie ik ineens dat in het midden van mijn woonkamerraam (aan de voorkant) de aanvang staat van een straatverlichting (op dit moment nog een buis met draden, maar als ik dat denkbeeldig doortrek, komt die lamp precies in het midden van mijn raam, op zo een twintig cm afstand van dat raam).
Mag dat zomaar? Oorspronkelijk, voor de werken, stond er geen straatverlichting aan mijn kant van de straat. Kan de stad zomaar ineens beslissen, vanaf nu zetten we lichten aan die kant, en in het midden van dat appartementsraam?
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de stad, die zeggen dat ze daar wel een licht moeten zetten, want dat er anders een zwarte vlek zal zijn in de straat. Heel leuk, vooral dat er langs mijn kant nog nooit verlichting is geweest. Ervoor was die zwarte vlek dan klaarblijkelijk geen probleem... Ik vroeg mij gewoon af of daar regels voor bestaan...