Hallo,
onze buurman is een fervent autotechnieker. Hij zit samen met zijn broer soms hele dagen in de garage die bijna 10 meter breed is en minstens even diep aan zijn auto's te prutsen. De garage staat in zijn achtertuin op een tiental meter van zijn woning.
De werken gaan door tot negen à tien uur 's avonds. Dit gaat gepaard met geluidshinder, het open- en dichtslaan van garage- en autodeuren. Kloppen.. slijpen.. auto's die toekomen en vertrekken.
We zitten met een kindje van twee jaar en het lawaai grenst aan zijn slaapkamertje. Ik heb al herhaaldelijk gevraagd om de stoppen met dat lawaai en rekeing te houden met ons. Laatst kwam hij in volle woede naar me toe gestormd omdat hij vond dat hij in zijn recht was en wij op zijn 'kap' zaten.
Via de gemeente heb ik hem al een milieuvergunning laten aanvragen omdat daat beperkingen aan verbonden zijn kwa overlast.. maar tot dusver heeft de gemeente daar niet veel mee gedaan.
Om de last wat te beperken hadden we naast de gemeenschappelijk omheining een houten schutting van twee meter hoog gezet om het lawaai niet meer te horen het felle TL licht niet meer te zien. De kosten hebben we zelf gedragen. Ik had hem via sms gevraagd om eventueel gezamelijk een hooge omheining te zettenop een hoogte van min 2 meter. Maar hij schreef me "ge doet maar.. jullie rust is jullie luxe" Vandaar dat ik het zelf betaald heb
Vorige zomer heeft hij de gemeenschappelijk draad omheing afgebroken zonder dat wij dit toegestaan hadden. Ik heb mijn deel van het geld terug gevraagd en na lang zagen gekregen. Uiteindelijk krijgt hij een gratis houten schutting.
Omdat ik nu nog klaag over het lawaai zit hij constant te dreigen dat mijn schutting te hoog is. Ik weet niet wat ik nog kan doen...
Om een lang verhaal kort te maken en omdat de gemeente niets wil ondernemen vroeg ik mij af wat ik nog kan ondernemen.
Zijn oprit naast zijn woning en de afstand achter zijn huis ligt vol met kllinkers en een deel terras. Mag dit ook zomaar? Of zijn er regels aan de verharding en de oppervlakte daarvan?
Kan hij eisen dat de schutting moet verwijderd worden? Kan ik dan eisen dat hij die omheining weer terug plaatst etc....
Guy