#1 , 17 feb 2015 23:01
Beste,
Ik heb vorig jaar april 2014 een bouwgrond aangekocht, bij een immokantoor.
daar zat een verkavalingsplan op van de verschillende stukken grond (het gaat hier om 5 stukken)
Ik heb een bouwgrond gekocht voor een gesloten bebouwing aan een gevelbreedte van 7,5 meter; met in totaal 3,85 a.
Ik heb daaropvolgend een architect aangesteld voor het plan op te maken van bouwbreedte 7,5m --> dit is eind december goed gekeurd door de gemeente.
Ik heb eindelijk mijn bouwvergunning!
Nu begin februari willen we aan de werken beginnen, nu blijkt dat ik maar een gevelbreedte heb van 7 meter! een halve meter te weinig..
Wij zijn direct naar notaris geweest, en wat blijkt? ze hebben daar een totaal ander verkavelingsplan dan wij!
vervolgens naar de gemeente geweest, daar hebben ze dus hetzelfde plan als ik waarop mijn bouwvergunning is goed gekeurd..
Het gaat hier dus om 2 totaal verschillende plannen, we hebben nu wel gezien dat er 2 landmeters in het spel zijn.
De akte die ik bij de notaris getekend heb, gaat om 3,60a; ik weet dat de grootte van het perceel wel wat kan verschillen, maar toch geen halve meter breedte??
Ik zit nu met het probleem dat ik niet op 7 meter mag bouwen, dan bega ik een bouwovertreding ( want bouwvergunning is goedgekeurd op 7,5m) en ik kan ook niet op 7,5m bouwen;
de bouwgrond naast mij is nog niet bebouwd, deze zou eventueel een halve meter aan mij geven, omdat hij méér heeft gekregen.
Mijn vraag is: Hoe kan het dat de gemeente en notaris een totaal ander verkavelingsplan hebben?? Wie is hier nu in de fout?
alvast bedankt