#8 , 29 sep 2010 13:09
Wanneer de tegenpartij haar juridische belangen laat behartigen door een raadsman, is het inderdaad, zoals Vandebos al zij, verstandig uzelf ook te laten bijstaan door een advocaat.
Carplover schreef:
"In het contract staat vermeld dat ze geen huisdieren mogen hebben die lawaai,overlast en schade kunnen veroorzaken hebben. Nu hebben ze dit enkele maanden geleden zelf persoonlijk aan mij gevraagd of ze een hond mochten houden,ik heb persoonlijk dit geweigerd. nu hebben ze toch een hond,met veel geblaf en zijn behoeften laten ze gewoon op ons roofing dak doen.ik heb ondertussen al bewijzen hiervan.Kan ik heirmee ook terecht bij de vrederechter,houd de vrederechter hier rekening mee?Want de buren beginnen ook te klagen over lawaai van het geblaf."
Commentaar:
De vrederechter kan hiermee inderdaad rekening houden, zeker wanneer het huisdier hinder en last veroorzaakt voor omwonende. De hinder moet wel blijvend van aard zijn. U moet hiervan het bewijs leveren.
Carplover schreef:
"Wij hebben ook nog nooit opgeslaan met de huur,als ze langer willen blijven,kunnen we dan de huurindex aanpassen?En hoeveel kunnen wre dit aanpassen,kunnen we dit van al de voorbije jaren doen of is dit gelimiteerd?"
Commentaar:
Aanpassing van de huurprijs is mogelijk. U kunt maar drie maanden teruggaan voor het indexeren van de huur