inderdeed Fransiscus, en het interessante aan deze "patstelling" is, dat de nieuwe gemeente bijna niet anders meer kan dan de persoon in te schrijven.
Want: agent vorige gemeente heeft vastgesteld dat persoon daar niet meer woont.
vorige gemeente heeft dat bekrachtigd met de uitschrijving.
Persoon heeft een pand gekocht in de nieuwe gemeente.
Persoon heeft daar energie/nuts/telefoontoelevering op dat adres én betaalt daar facturen voor.
Dan kàn de nieuwe gemeente alleen maar de persoon inschrijven.
Meer nog, en nu word ik een beetje malicieus...zou betrokken persoon dan geen klacht kunnen neerleggen bij de politie dat zijn gewettigde aanvraag tot domliciliering in de gemeente waar hij woont, geweigerd word?
Sofietje hou je ons op de hoogte van het eindresultaat? Het zal mij benieuwen
even ter info en off the record; ben zelf ooit geconfronteerd geweest met een totaal foutieve inschatting van een wijkagent die weigerde mijn kinderen te laten domicilieren op ons nieuw adres. Kreeg foute of "naast de kwestie"antwoorden op mijn juiste vragen. Om een lang verhaal kort te maken. Kheb de korpsoverste geconfronteerd met de onkunde van zijn wijkagent en gemeld dat ik comité P zou verwittigen.
Kheb de burgemeester verzocht dit dossier dringend in orde te zetten, want door deze situatie ontstonden grote problemen (kinderen bleven maandenlang ingeschreven op het oude adres en daar woonden andere mensen!).
dat is dan toch in orde gebracht. en de korpsoverste heeft een ecxuusbrief naar ons geschreven. De teneur was: hij deed dit niet met opzet...(dat zou nogal mankeren zeg...)
o ja, wijkagent is verplaatst naar een gehucht
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)