Bouwvoorschriften-verkavelingsvoorschriften

Poi2
Topic Starter

Bouwvoorschriften-verkavelingsvoorschriften

#1 , 04 jun 2014 16:19

Hallo,

wij hebben onlangs ons dak gerenoveerd met nieuwe pannen.
We hebben de oude rode pannen laten vervangen door zwarte (omdat we dit mooier vonden).

Niet bij stilgestaan maar nu zei de buurman dat dit eigelijk niet mocht, dat het verplicht was om rode pannen te gebruiken.

Het gaat om een woning van 1960.
Onze huizenblok zijn inderaad allemaal de oude rode pannen (buiten enkele die al gerenoveerd hebben met bruin-rood-achtige pannen).
(3huizen verderop staan een andere stijl huizen die allemaal verschillende kleuren daken hebben met pannen of leien.)

- Kan ik hier nog grote problemen mee krijgen? (bvb afbreken en rode pannen plaatsen)
- Vervallen deze regels niet na verloop van tijd ofzo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jun 2014 16:28

Hallo,

wij hebben onlangs ons dak gerenoveerd met nieuwe pannen.
We hebben de oude rode pannen laten vervangen door zwarte (omdat we dit mooier vonden).

Niet bij stilgestaan maar nu zei de buurman dat dit eigelijk niet mocht, dat het verplicht was om rode pannen te gebruiken.

Het gaat om een woning van 1960.
Onze huizenblok zijn inderaad allemaal de oude rode pannen (buiten enkele die al gerenoveerd hebben met bruin-rood-achtige pannen).
(3huizen verderop staan een andere stijl huizen die allemaal verschillende kleuren daken hebben met pannen of leien.)

- Kan ik hier nog grote problemen mee krijgen? (bvb afbreken en rode pannen plaatsen)
- Vervallen deze regels niet na verloop van tijd ofzo?
Neen die vervallen niet. Om aan het uitzicht van een woning iets te veranderen hebt u een toelating nodig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2014 17:15

IS er een stedenbouwkundige vergunning wet stedenbouw is van 62???

Reclame

Poi2
Topic Starter

#4 , 05 jun 2014 11:17

ok ik dacht dat je alleen iets moest melden of toelating hebben als je de structuur veranderde.

Hmm nu heb ik niet veel opties meer waarschijnlijk...
- bij de gemeente gaan navragen wat ik moet/kan doen (met het risico dat ik problemen krijg)
- niks doen en hopen dat niemand erover klaagt en het gedoogt wordt

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2014 12:45

- niks doen en hopen dat niemand erover klaagt en het gedoogt wordt
Ik zou deze optie kiezen.

Poi2
Topic Starter

#6 , 05 jun 2014 14:43

Ja ik denk dat ik ook voor deze optie ga kiezen.

Dak terug vervangen zit niet in het budget :-)

Terug naar “Andere”