bedrijf in moeilijkheden

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: bedrijf in moeilijkheden

#16 , 22 mei 2013 19:26

Normaal 4 weken, maar u geval dit weet ik niet, ben ook geen rechter en ik moet gelukig ook zijn agenda niet bepalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Quercus
Topic Starter

#17 , 12 okt 2013 20:45

Wel...
We hebben dan uiteindelijk een uitspraak. De rechter heeft beslist de wet naast zich neer te leggen en te besluiten dat email geen rechtsgeldige briefwisseling is. Ook is er besloten dat geen enkele van de onbetwiste facturen dient te worden betaald aan onze firma en dat we geen enkel recht hebben op schadevergoeding voor de bewezen beschadigingen die medewerkers aan ons materiaal hebben toegebracht.

De wet zegt dat , in de aanloop naar een samenwerkingscontract, geen enkele handtekening kan worden geeist van de tegenpartij tot aan de ondertekening van het uiteindelijke contract. Wij zijn verplicht dat contract, of het model ervan, te overhandigen minstens een maand voor de ondertekening. Om toch te kunnen bewijzen wanneer we dat hebben onverhandigd hebben we dat ook per email gedaan en er is zelfs op gereageerd door de tegenpartij. Toch is het contract dus nietig omdat er niet voldaan werd aan de wet op de precontractuele informatie.
Maar iedereen kan rekenen... Rechter is tevens ook advocaat in hasselt, advocaat van de tegenpartij is ook van hasselt. Rechter heeft banden met de tegenpartij en vier maand geleden ( hier hebben we schriftelijke stukken van) verklaart de tegenpartij tegen een derde dat er niets zal moeten betaald worden en dat de uitspraak eind september zal plaatsvinden....
Omdat onze zaak loopt tegen twee verschillende partijen ( de ene heeft de andere er in meegesleurd) is het ook merkwaardig dat degene met de kleinste schuld het meest moet betalen en dat degene waar banden kunnen worden aangetoond toch niks moet ophoesten.
Contracten hebben dus geen enkele waarde...

Dat is goed geschat denk ik dan....

Beroep heeft geen zin denk ik, omdat dat nog jaren kan duren.

mblb1

#18 , 13 okt 2013 01:23

Indien een overeenkomst onderworpen is aan de wet precontractuele informatieplicht dient u voorafgaand een groot aantal zaken mee te delen. Dit niet doen, wordt met nietigheid gesanctioneerd. De rechter heeft dus geen andere keuze dan de wet toe te passen (voordat u wenst te beschuldigen).

Beroep heeft slechts zin indien u zou kunnen aantonen dat de overeenkomst niet onder de voorvermelde wet valt of u de verplichtingen van art. 4 heeft nageleefd. Let op: de benaming die de partijen hebben gekozen doet niet ter zake)

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”