je bent wel verplicht om het te gebruiken. Dat is net het probleem. Er bestaat geen degelijk alternatief dat ook makkelijk vreemde valuta aankan (en op zich vind ik het een goede zaak dat mijn klanten een extra bescherming krijgen). Dat is ook een raar argument 'je bent niet verplicht het te gebruiken'. Stel dat je bank morgen een rekening met een paar tienduizend euro's blokkeert, ga je dan ook redeneren 'ik was niet verplicht die te gebruiken'? Ik verkoop geen schimmige diensten, ik heb een atelier in kussens for godsake! Elke bank kan een rekening aan een onderzoek onderwerpen, maar het gaat erom dat die 'redelijkerwijs' hier wel erg ruim geïnterpreteerd wordt. Er is nl geen 'redelijkerwijs' vermoeden mogelijk dat er iets misgaat en dan nog, vragen ze bedrijfsgevoelige informatie waar ze weinig zake mee hebben, laat staan dat ze die nodig hebben om na te gaan of er fraude zou optreden.
Maar het is toch niet de schuld van Paypal dat geen ander bedrijf dezelfde voordelen kan bieden?
En het zou niet de eerste keer zijn dat een onschuldig atelier gebruikt wordt om drugs te smokkelen. U moet het van hun kant bekijken, zij moeten zich kunnen indekken als er iets van komt. Niet alleen volgens Belgisch recht, maar internationaal.
U bent niet verplicht op de vragen te antwoorden, maar als u op korte termijn voort wil met Paypal, zou ik het toch doen.