creditsaldo op 63 rekening

Denis3080
Topic Starter

creditsaldo op 63 rekening

#1 , 10 nov 2014 12:59

hallo
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een proef- en saldibalans gekregen met een bedrag op de credit-zijde van een 63 rekening, ik moet nu een reden kunnen vinden waarom er geboekt is op de credit -zijde en ik heb geen flauw idee bij welke boeking men crediteert op de 63 rekening.
Heeft iemand een idee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp

#2 , 10 nov 2014 14:52

Neem er gewoon het genormaliseerd rekeningstelsel bij. De naam van de rekening spreekt boekdelen.

P.

Denis3080
Topic Starter

#3 , 10 nov 2014 15:05

Het is op de rekening 6303 Afschrijvingen installaties, machines en uitrusting, een rekening die je volgens mij alleen debiteert...
het gaat om 0.04 cent...

Reclame

BLE

#4 , 12 nov 2014 11:42

Als je je boekhouding niet zelf voert en de P&S gekregen hebt, vraag het dan eens aan de persoon die je die P&S gegeven heeft.

Heb je vast actief verkocht of provisies teruggenomen?

polk

#5 , 12 nov 2014 13:42

mogelijks werd er (bijvoorbeeld door afronding) 4 cent teveel afgeschreven en werd dat door deze boeking rechtgezet?

dako

#6 , 12 nov 2014 16:16

bij 4cent gaat 9 van de 10 keer een afrondingsverschil zijn in de afschrijvingstabel wat dat jaar gecorrigeerd is.

Andere mogelijke oorzaken op 63-rek:
-terugnames van waardeverminderingen op voorraden, handelsvorderingen,...
-terugname voorzieningen herstellingen/andere kosten
-terugname/correcties op onterecte afschrijvingen door fout in afschrijvingstabel, stond vb degressief ipv lineair....

mogelijkheden 1 en 2 komen toch regelmatig voor hoor, waardoor de 63/deze 63 rubrieken wel credit kunnen zijn, maar ook de laatste komt sporadisch wel eens voor

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 nov 2014 19:54

vraag het dan eens aan de persoon die je die P&S gegeven heeft.
De leraar?

Vandebos

#8 , 12 nov 2014 20:10

Ermee rekening houdend dat de oefening sessies van theorievakken aan de KUL zojuist begonnen zijn kan ik de suggestie van Lanox alleen maar bijtreden...

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”