Ik heb een reactie ontvangen. Wat bedoelen zij hiermee juist? Want oorspronkelijk lag de schuld bij 18.000+ en als ik het artikel lees heeft dat precies ook
Niet direct een link met mij?
Geachte heer ….
We ontvingen uw mailbericht van 31/01/2025 met vraag om meer uitleg over uw aansprakelijkheid voor de schulden van …. COMMV.
U was vennoot binnen de commanditaire vennootschap. U was toe beherende vennoot. Wij verwijzen hiervoor naar de akte van oprichting.
Dit betekent dat u, voor de periode dat u beherende (nu gecommanditeerde) vennoot was, hoofdelijk aansprakelijk bent voor de schulden van de commanditaire vennootschap.
Wij verwijzen hiervoor naar de wettelijke bepalingen van het wetboek van vennootschappen en verenigingen art.4:22 via deze link
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... 9#Art.4:21
Wij hebben u in een eerder schrijven de volledige openstaande schuld van de vennootschap meegedeeld. De commanditaire vennootschap en haar actuele
gecommanditeerde vennoot blijven uieraard ook aansprakelijk voor deze schulden, maar u blijft mede verantwoordelijk voor de schulden voor het 1ste kwartaal 2024, nl
bijdragen 4454,65 EUR
opslagen 1065,20 EUR
intresten 213,94 EUR
= 5733,79 EUR
U kan voor deze schuld een afbetalingsplan aanvragen via
[email protected]