Stopzetting verzekering

4ringsdude
Topic Starter

Stopzetting verzekering

#1 , 24 feb 2014 17:09

Ik heb altijd al een kleine omnium gehad op bijna al mijn wagens.
3 weken geleden heb ik een zeer mooie kans gekregen om een wagen te kopen dat niet van nieuw te onderscheiden was.
Ik verkocht mijn wagen en kocht die andere wagen.

Vandaag kreeg ik te horen van mijn makelaar dat ze deze wagen niet in kleine omnium willen verzekeren omdat deze wagen 5 jaar en bijna 3 maand oud is. Hij heeft 10.000km op de teller, is full option en is niet van nieuw te onderscheiden... mijn andere had 180000km was 4 jaar en al vrij intern gebruikt.

Andere maatschappijen die ik ondertussen gemaild heb willen in de meeste gevallen dit voertuig WEL verzekeren in kleine omnium.
Is dit een reden om de verzekering te stoppen? Want ze kunnen mij tenslotte niet bieden waarvoor ik wens te betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 25 feb 2014 11:13

Als ik het goed begrijpt had u een BA verzekering aangevuld met een kleine omnium, en wil uw verzekeringsmaatschappij geen kleine omnium geven op uw nieuwe aanwinst.

Mijns inziens blijft u gehouden uw BA bij hen verder te zetten tot opzeg (jaarlijks), en kan u perfect elders een "kleine omnium" afsluiten; waarschijnlijk zal u dan de BA ook bij die verzekeraar moeten nemen, met ingang bij het einde van de huidige BA.

Wat adviseert uw makelaar?

j.demoor

#3 , 26 feb 2014 08:54

“Art.57.Overdracht onder de levenden van een verzekerde zaak...§ 2. In geval van overdracht onder de levenden van een roerend goed, eindigt de verzekering van rechtswege zodra de verzekerde het goed niet meer in zijn bezit heeft, tenzij de partijen bij de verzekeringsovereenkomst een andere datum hebben bedongen.”(25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Sirkii

#4 , 07 mar 2014 13:33

Heb jaren geleden iets gelijkaardigs voorgehad en dit als volgt opgelost : Bij aankoop van een nieuwe wagen wilde m'n BA-verzekeraar maar een omnium afsluiten mits ik een VV2 alarmsysteem bijplaatste bovenop het af-fabriek reeds geplaatste alarm- & immibilisatiesysteem omdat er ergens een detail niet "VV2 conform was". Dan maar andere verzekeraar gekontakteerd (die bovendien betere tarieven bood) voor de omnium met ingang van de BA zo'n 9 maand later (op de jaarlijkse vervaldag van m'n polis)

Terug naar “Algemeen”