Fout bedrag hospitalisatieverzekering

Joop
Topic Starter

Fout bedrag hospitalisatieverzekering

#1 , 26 jun 2014 03:01

Ik heb mijn hospitalisatieverzekering bij x.
Enkele weken geleden kreeg ik een factuur om de verzekering met een jaar te verlengen.
Helaas was ik te laat om de verzekering op te zeggen.

Volgens mijn berekening (adhv tarievenlijst op x-website) is het bedrag op de factuur 0,28 EUR te hoog.
Ik heb x gecontacteerd via het online formulier om uitleg te krijgen over het verschil.

Twee vragen:

- Ik ga niet akkoord met het te betalen bedrag. Moet ik tegen de vervaldatum (1/7) toch betalen, ook al heb ik geen antwoord gekregen van DKV?
- Is deze prijsverhoging reden om het contract stop te zetten? (Dat zou de ideale uitkomst zijn 8_) )
Laatst gewijzigd door Vandebos op 26 jun 2014 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verzekeraar verwijderd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dc-soft

#2 , 26 jun 2014 09:25

Als je niet op tijdig betaald, kan X acties ondernemen. Je hebt de factuur niet geprotesteerd.
De prijsverhoging is normaal gezien geen reden om te kunnen stopzetten, lees de kleine lettertjes maar.
(En sowieso heb je de factuur aanvaardt en ben je waarschijnlijk te laat om te protesteren.)

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 jun 2014 12:47

is het bedrag op de factuur 0,28 EUR te hoog
Stuur een AS (kostprijs meer dan 5 EUR) om die 0,28 EUR te betwisten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

dc-soft

#4 , 26 jun 2014 16:57

is het bedrag op de factuur 0,28 EUR te hoog
Stuur een AS (kostprijs meer dan 5 EUR) om die 0,28 EUR te betwisten.
TS wilde zijn verzekering blijkbaar niet verlengen.

VDG2

#5 , 26 jun 2014 17:56

Vermoedelijk een indexatie die inderdaad geen recht geeft tot vroegtijdige beëindiging van het contract.

Terug naar “Algemeen”