HELP

pride of belgium
Topic Starter

HELP

#1 , 05 mar 2010 18:34

Hallo,
Ik ben een eerstejaars rechtenstudent en zit met een probleem. We moeten een casus oplossen met rechtsleer. De casus is de volgende :
Frans sluit een overlijdensverzekering af met de ZS bank, maar de verzekeraar vult zelf de medische vragenlijst in en laat quasi alle vragen blanco. Ook de vraag of Frans rookt laat hij blanco (toch rookt Frans af en toe). Frans ondertekent het contract blindelings. 3 maanden later overlijdt Frans en weigert de verzekeringsmaatschappij te betalen omdat uit de verklaringen van de huisarts blijkt dat Frans rookte. Kan de zoon van Frans zich volgens de rechtsleer tegen deze beslissing van de verzekeraar verzetten ?? over welke argumenten beschikt hij ??

Als iemand mij zou kunnen helpen aub, jullie zouden mij echt uit de nood helpen. Heb zelf al een hele dag staan opzoeken , maar ik vind nergens duidende informatie. Dus heb echt wel hulp nodig (liefst zo snel mogelijk)
Dankuuu

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 05 mar 2010 18:39

Hallo,
Ik ben een eerstejaars rechtenstudent en zit met een probleem. We moeten een casus oplossen met rechtsleer. De casus is de volgende :