Persoonlijk kan het me geen bal schelen, maar mijn haren komen wel recht omhoog als men er weer eens een drogreden bij sleept om zich te kunnen verantwoorden.De heisa er rond begrijp ik eigenlijk niet echt ... Zoiets wordt gedaan voor zoveel dingen bij andere sectoren en toepassingen.
? Er is helemaal geen verschil! Je betaalt meer voor meer privileges. That's it.Er is een zeer groot verschil tussen wat men hier probeert te verkopen en tickets op de laatste rij bij een concert, staanplaatsen bij een voetbalmatch, vip-passen, ...
Toch wel, in Walibi krijg je privileges op kap van de gewone klant. Bij een concert bijvoorbeeld heeft de gewone concertganger er totaal geen last van als iemand anders een VIP pas heeft.? Er is helemaal geen verschil! Je betaalt meer voor meer privileges. That's it.
Dat heb ik dan ook gezegd. Ik heb er geen probleem mee dat Walibi geld wil verdienen, maar dat ze het dan ook zo zeggen en niet afkomen met dat het in andere sectoren ook al veel langer gedaan wordt.Dat Walibi probeert winst te maken, daar is op zich niets mis mee. Niemand verplicht iemand om naar Walibi te gaan of die pas te kopen. Als je een probleem hebt met een bedrijf dat probeert winst te maken, wat zeg je dan van Studio 100 hun merchandising machine (om maar iets te zeggen)? Hoe moeten ouders van minder begoede kinderen gaan uitleggen dat hun klasgenootje wel een boekentas van K3 of Piet piraat heeft, en hij/zij maar een eenvoudige goedkope boekentas zonder studio100 figuurtje op? En ik denk dat dit laatste verschil véééééééééééééél meer gaan opgemerkt worden door kinderen, dan een voorsteekpas in de Walibi. Maar de pedagogen reppen daar met geen woord over. Hoe blind kan je zijn?
dus als je aan de kassa staat aan te schuiven in een warenhuis en de mensen met hun speedypas mogen u voorbij steken en u mag dan onbepaald blijven wachten tot er geen speedy's meer zijn das dan hetzelfde als een staanplaats op de voetbal vergelijken met een zitplaats? Er is helemaal geen verschil! Je betaalt meer voor meer privileges. That's it.Er is een zeer groot verschil tussen wat men hier probeert te verkopen en tickets op de laatste rij bij een concert, staanplaatsen bij een voetbalmatch, vip-passen, ...
Bent u als houder van die inkomkaart niet gehouden de regels van het park te respecteren?ik koop een inkomkaart die niet verwijsd naar die voorsteekregel , wat verplicht mij dan om mij te laten voorsteken ?
Dit lijkt me al een zinvoller argument.is dit geen oneerlijke handelspraktijk want de rechten van mijn inkomkaart wordt eenzijdig ingekort
Toen wij naar Disney Parijs gingen, bestond dat systeem idd al. Zat gewoon mee in de toegangsprijs, en je kon er 4 attracties mee opgaan, zonder aan te schuiven. Iedereen kan dus die fast pass daar 4x gebruiken, en ik meen me te herinneren dat (minstens op sommige attracties) het uur aangegeven staat waarop je met zo'n fast pass terechtkan op die betrokken attractie.Disney Parijs heeft dit al een tijdeje ...
de fast pass ofzo ... kost daar dacht ik 60 euro pp ...
Die vergelijking, slaat nergens op. Wie betaalt voor staanplaatsen, zal hoegenaamd niet minder/slechter kunnen genieten van dat concert naarmate er méér of minder concertgangers zitplaatsen boeken. Wie echter geen fast pass aanschaft, kan idd wel veel langer moeten wachten (en daardoor uiteindelijk minder attracties kunnen genieten), naarmate er meer rijkeren zijn die zich de luxe van zo'n fast pass kunnen permitteren.De voorsteekpas-gebruikers zullen zich hoogst waarschijnlijk ook wel aan bepaalde regels moeten houden. Dat een klas speedypassers constant een atractie doet, zal waarschijnlijk wel vermeden worden door regels in te voeren. Het systeem zal uiteraard eerst kinderziektes hebben, maar kan uiteindelijk even duidelijk worden voor iedereen, zoals de staan en zitplaatsen bij een concert.