Ik dacht dat daarvoor het algemeen enkelvoudig stemrecht werd ingevoerd.....De vernielingen zijn langs geen kanten goed te praten en men mag de schuldigen zwaar straffen.
Maar ik ben vandaag ook naar Brussel gegaanvoor de eerste keer in mijn prille 22jarige loopbaan (en was er duidelijk niet alleen).
Staken/manifesteren is nog de enige reden om te laten zien dat je niet akkoord bent met de gang van zaken of de zaken die op je afkomen
Ik dacht dat daarvoor het algemeen enkelvoudig stemrecht werd ingevoerd.....De vernielingen zijn langs geen kanten goed te praten en men mag de schuldigen zwaar straffen.
Maar ik ben vandaag ook naar Brussel gegaanvoor de eerste keer in mijn prille 22jarige loopbaan (en was er duidelijk niet alleen).
Staken/manifesteren is nog de enige reden om te laten zien dat je niet akkoord bent met de gang van zaken of de zaken die op je afkomen
lijkt me democratischer en beschaafder dan straatgeroep en relletjes.
ik ga betogen met mijn handen in de zakken, er is voor vertrek door de vakbondsleiding opgeroepen om geen geweld te gebruiken alsook gevraagd geen geweld tegen de politie of tegen de mensen van het spoor alsook geen voetzoekers te gooien.Zoals gewoonlijk een kleine kern... volgens de geruchtenmolen dokwerkers... De reden zou er dus wel eens ertussen kunnen zitten.
Wat dacht je van het volgende:ze zouden alle stakers op 15 december en betogers vandaag hun naam moeten noteren
en degene die niet hebben gestaakt/betoogd,
degene die niet gestaakt/betoogd hebben gaan akkoord met de maatregelingen, voor hun afschaffing van de index, pensioen op 75 jaar en werken onder het minimumloon aan nog geen 5€ per uur. zo zijn de volgende stakingen overbodig
ik vertrek nu richting brussel
het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halenAls de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
men zou dat systeem juist moeten nationaliseren.Hopelijk trekt Fernand HUTS zijn conclusies, en trekt weg uit de haven van Antwerpen. En aan Bart De Wever de taak dat nest eens uit te kuisen.
U kunt net zo goed geld lenen om te spelen op de lotto. Of om aandelen te kopen.het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halenAls de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
als ik 100€ meer verdien is dat 100€ die terugvloeit naar de economie, die 100€ die nu van mijn loon gaat, gaat het grootste deel naar een postbus in luxemburg waar er tot 1600 bedrijven gevestigd zijn op 1 adres, legaal uiteraard.
kan je mij dan eens uitleggen hoe je door de kopers armer te maken, dit de economie ten goede komt, als er niks gekocht wordt moeten er ook geen bedrijven zijn om het te maken
of de echte bakker komt terug, vroeger had men op elke hoek van de straat een bakker een beenhouwer een winkeltje, heb je enig idee waarom die zijn verdwenen?U kunt net zo goed geld lenen om te spelen op de lotto. Of om aandelen te kopen.het loon van de werknemers is de brandstof van de economie, hetgeen men nu doet is ipv te tanken, de brandstof eruit halenAls de eisen worden ingewilligd dan zullen dan zullen de werknemers misschien geen indexaanpassing hoeven te missen. Echter voor een groot deel van de werknemers zal dat dan gaan over de indexaanpassing van hun werklozensteun........
als ik 100€ meer verdien is dat 100€ die terugvloeit naar de economie, die 100€ die nu van mijn loon gaat, gaat het grootste deel naar een postbus in luxemburg waar er tot 1600 bedrijven gevestigd zijn op 1 adres, legaal uiteraard.
kan je mij dan eens uitleggen hoe je door de kopers armer te maken, dit de economie ten goede komt, als er niks gekocht wordt moeten er ook geen bedrijven zijn om het te maken
De centen zijn op.
Wie zoete broodjes wil eten, moet die eerst bakken. Die jaagt best niet de bakker weg.
Zeg dat tegen de moeder/vader die thuisblijft voor de zorg van haar/zijn gehandicapt kind dat nog niet schoolgaand is, waar in de buurt geen geschikte opvang voor is, dat dagelijks verschillende therapiën nodig heeft (extra kosten terwijl er een inkomen is weggevallen) en bijgevolg dus niet voltijds in de aangepaste creche kan verblijven, om van de courante ziekenhuisbezoeken (controle/onderzoeken/besprekingen) nog maar te zwijgen.iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd
wat is hier verkeerd mee ?
Dat is dus een persoon die niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en bijgevolg geen recht heeft op werklozensteun.Zeg dat tegen de moeder/vader die thuisblijft voor de zorg van haar/zijn gehandicapt kind dat nog niet schoolgaand is, waar in de buurt geen geschikte opvang voor is, dat dagelijks verschillende therapiën nodig heeft (extra kosten terwijl er een inkomen is weggevallen) en bijgevolg dus niet voltijds in de aangepaste creche kan verblijven, om van de courante ziekenhuisbezoeken (controle/onderzoeken/besprekingen) nog maar te zwijgen.iedereen die werkloos is, moet zich elke dag bij de vdab melden en zolang er werkgevers werkvolk nodig hebben kan niemand stempelen.
wie zich aanwezig registreert moet die dag verplicht ingaan op een werkaanbod en kan pas stempelen als alle werkaanbod is ingevuld.
wie zich niet aanwezig registreert heeft geen recht op stempelgeld tenzij die dag wordt gewettigd
wat is hier verkeerd mee ?
Niet alles is zo zwart-wit als het lijkt