Je schrijft veel te veel in de "ik" persoon, zo kom je erg dominant en egocentrisch over.
In vijf regels gebruik je het woord "ik" achtmaal.
Ik zie de relevantie niet echt in. (Oeps, terug het woordje "ik"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
). Los daarvan: psychologen moedigen mensen aan om meer in de "ik" vorm te praten als het over meningen gaat. Bij evaluatiegesprekken op het werk, gebruik ik ook enkel de "ik" vorm: "Ik vind dat je afgelopen maanden dit en dit minder goed gedaan hebt." is veel minder bedreigend dan "Jij hebt de afgelopen maanden dit en dit minder goed gedaan." Bij trainings wordt er op gehamerd om vanuit je eigen mening te spreken, en geen dingen te formuleren als "waarheid" (dus zonder de "ik denk" / "ik vind" / "volgens mij" formulering). Dat jij dit egocentrisch overkomen vindt, is dan jammer...
Het gaat niet over jouw persoonlijke situatie in deze draad.
Maar het gaat wel over MIJN mening. Ik pretendeer niet dat ik spreek namens een bepaalde groep. Wat ik hier zeg is mijn mening. Mieke verwijt me dat ik "de zonnekoning" ben, jij verwijt met dat ik enkel voor mezelf spreek? Wat is het nu eigenlijk?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Verder is héél het stuk hierboven weinig relevant in de discussie en leidt het af van de kern van de zaak.
Enkel de manier waarop de zorgverzekering (dat is voor die oudjes die sukkelen, gaat niet over zieke mensen)
nu gefinancierd wordt is ter discussie gesteld. De zorgverzekering staat los van de ziekteverzekering.
Bovendien is de ziekteverzekering een federale bevoegdheid en de zorgverzekering een Vlaams-regionaal stelsel.
Gehoopt op een sociaal-economisch gefundeerde discussie maar dat lijkt dus niet te lukken.
Neen, als je enkel wil focussen op de zorgverzekering, ga ik niet mee in de discussie, omdat dit zinloos is.
ps: "OK, dan ben je dus inpliciet akkoord dat enkel "hakken" op de zorgverzekering, zonder het volledige plaatje in aanmerking te nemen, weinig zinvol is? In dat geval zitten we op dezelfde lijn."
Neen dus. De draad gaat specifiek over de financiering en werking van de zorgverzekering.
Jammer dat je de discussie zo eng wil houden. Dan houdt het voor mij op. Het is een beetje als discussiëren over het feit dat mijn airco mijn woning niet voldoende kan afkoelen, maar niet willen ingaan op het feit dat de verwarming wel op 35° staat. Want de draad gaat specifiek over het koelvermogen van mijn airco. Je zal dan een nog zwaardere airco kopen, waardoor je huis misschien wel koel genoeg wordt. Dat je daarbij een massa extra energie verbruikt, die je had kunnen besparen door gewoon je verwarming minder te zetten en geen zwaardere airco te kopen, valt dan inderdaad buiten de discussie, hoewel dit wel de betere oplossing had geweest, als je alles globaal had bekeken.
Tja... beetje zinloos om dan nog meer energie in de discussie te steken, niet? Als ik niet mag zeggen: "Zet uw verwarming af en uw huis zal koeler worden.", kan ik verder niet veel meer doen. (Let vooral op de "ik" vorm: IK denk dat de discussie dan weinig zin meer heeft, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat IEDEREEN deze mening moet toegedaan zijn. Ik ben immers de zonnekoning niet.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
).
Dus veel discussiegenot nog voor diegenen die de discussie enkel willen beperken tot enkel de zorgverzekering! En hou het netjes. Woorden als "ettertje" hebben ook weinig toegevoegde waarde...