Tetris is de perfecte manier om je ruimtelijk inzicht en reactiesnelheid te meten. Pac-man analyseert dan weer je oplossend vermogen door ontsnappingswegen voor de spookjes op voorhand uit te denken. Scrabble is de perfecte manier om je kennis van de Nederlandse taal te testen, enz... Allemaal even onzinnige uitspraken dan zeggen dat dit spelletje je intelligentie test. Sorry, klungel, maar dan heb ik meer vertrouwen in de "officiële" IQ testen (die door o.a. mensa gebruikt worden), hoewel ik ook daar mijn bedenkingen bij heb. Maar dit spelletje is wel helemaal nikszeggend...
ok , dat je bewijst te kunnen rekenen en tegelijk handelen in een flits waardeloos is - schotel dan maar iets voor waar je hier een bewijsbaar resultaat kan geven
er zijn bijzonder veel spelletjes die je intelligentie testen in schaken wordt zelfs les gegeven
denkspelletjes is zelfs de ideale manier om onopgemerkte afsluiting van hersengedeelten te voorkomen jonge kinderen leren sneller dan oudere mensen omdat deze over de volledige capaciteit van hun hersenen kunnen beschikken , elke deur die in je brein sluit blijft onherroepelijk dicht