Beste Roderidder,
Eerst en vooral wil ik er U op wijzen dat dit een lang bericht zal worden, en ik niet zal nalaten hier zeer cru op te reageren.
Het gaat hier over een gescheiden koppel waar de vader, elk weekend zijn dochter mag zien.Zo ware het vonnis.Ik begrijp niet dat mensen hievoor op TV willen komen om even 5 minuutjes fame te verwerven voor een STUPIDITEIT, waarvan de bron niet bij het rechterlijk systeem ligt maar bij henzelf.
Zoals de rechter zei doen zij uitspraak (vonnis) en daar houd het OP!Vader laat EENMALIG zijn dochter halen door de gerechtsdeurwaarder en daar hield het ook op! De beroepen die de man gedaan heeft om alsnog zijn dochter te zien liepen uit op een sisser. Allemaal goed en wel.
Die man komt zich (excuseer mij de uitdrukking) belachelijk maken voor een probleem waar beide ouders 200% verantwoordelijk zijn.Is dit nu echt de taak van een rechter?? NEEN allesbehalve, want ,zoals gezegd, een rechter zijn taak houd op bij het vonnis.
Vond U nu echt dat de rechter en deurwaarder beschaamd waren voor het systeem?
De rechter alsook de "wijzen" bij de eindconclusie halen duidelijke argumenten aan (volgens de vader: afschuiven van schuld van de rechters) om dit probleem op te lossen.Maar die mannen slaat wel de nagel op de kop. Nl. het probleem zit niet bij het rechtsysteem maar bij de ouders! Neem initiatief, ga met een bemiddelaar en de partner rond tafel zitten, PRAAT EROVER. Neen de man laat zich gewoon doen dient een paar klachten in en vervolgens is het rechtssysteem de schuldige.
Ik heb het al dikwijls gezegd en ik blijf het herhalen, een kind is GEEN SLACHTOFFER van de scheiding maar, is slachtoffer van de kinderachtige gedragingen van de ouders (zowel de schuldige als de onschuldige ouder).
Die dame in het publiek was getraumatiseerd, op haar eerste communie. Geen wonder als ??n van uw ouders U laat wegslepen door de rijkswacht. In termen van benadeelde ouders en onwetenden zijn de kinderen dan getraumatiseerd door de scheiding. Komaan ge moet zelf niet 100% zijn wil je dat geloven.
Er zijn zoveel manieren om de twee partijen terug aan tafel te krijgen, bemiddeling, priv? babbels enz... Neen ze moeten het kopke hard houden, de kleine gebruiken om er profijt uit te halen en de andere partij afbreken. Dat zijn zieke mensen in mijn ogen. En mensen die daarop ingaan nog veel zieker.
Uit enkele vorige berichten van U heb ik al kunnen afleiden dat U het rechtssysteem een pot nat vind. Het is uw volste recht om dat te denken, maar geef uw filosofie niet door aan mensen met dit probleem op het forum.
U bent duidelijk gefrustreerd door dergelijke zaken mee te maken in uw priv? leven. En het is misschien het moment om eens terug te gaan in de tijd en na te denken waar de fout ligt. Schik al uw vonnissen voor U op de tafel en ga eens na.Of beter nog stel U eens de vraag "wat heb IK gedaan om te staan waar ik nu sta.Ik zal U het antwoord geven. Nagelaten contact te zoeken met de partner in bijzijn van een deskundige, alle zaken op beloop gelaten bij de rechter en het vonnis gebruiken als middel om het rechtssysteem in een slecht daglicht te stellen. Ik geef U op een briefje dat wanneer inteligente conversaties onder scheidende partners wat meer zou gebeuren, er veel minder rechtsspraak zou mee gemoeid zijn.
Ik begrijp tevens niet dat mensen in dergelijke situaties, andere mensen "helpen" door hun eigen nalatigheden en de daardoor slechte ontstane ervaringen te delen met mensen die in het begin van zo'n situatie zitten.
Geef die mensen raad, door hen te zeggen dat ze bij een bemiddelaar gaan, of eens echt rond tafel gaan zitten en PRATEN.Geen postings met een foto waar de vrouw en het kind op de voorgrond staan en de man in de schaduw op de achtergrond.Dat zijn situaties die je bereikt door mensen die uw ingesteldheid hebben.
Meer nog, wanneer zoiets gebeurd en je krijgt alsnog het deksel op de neus, leg er U bij neer begin een nieuw leven. Ga niet vechten, breek de partners niet af voor de kinderen. Ga gewoon terug een eigen leven leiden, want per slot van rekening wanneer een partner de kleine achterhoud voor de andere partner wordt hij/zij toch gezien als boeman door de kleine (ik spreek als ze een relatief jonge leeftijd hebben) en krijgt die een afkeer van de ouder.Wanneer er dan tientallen jaren voorbij gaan zit dat nog steeds in het geheugen bij de kinderen, en god weet ga je ze dan nog zien.
Bouw gewoon een nieuw leven op en eens ze 18 zijn en hun vader willen kennen kom dan op de proppen, dan hebben ze nuchter verstand (zoals de man zei in het filmpje).
Ik wil maar zeggen beste RR, geef uw negatieve adviezen niet door aan mensen die in het beginstadia zitten van uw gewezen uitzichtloze situatie.
Want als je de som maakt kom je enkel uit op geldgewin en niet HET KIND.
Ik weet dat ik mij niet populair ga maken bij mensen in deze situatie, en anderen met een ander inzicht, maar het gaat mij allemal om de manier waarop men mensen adviseerd, en uitvuchten zoekt om deze "adviezen" door te geven aan anderen. Daarom ben ik VOOR gestaafd advies, en TEGEN meningen die gebaseerd zijn op eigen slechte ervaringen!!
Verder geef ik U nog even mee dat boe-geroep en verwijten tegen mijn standpunt, niet hoeven gepost te worden op dit forum maar direct kunnen doorgestuurd worden naar:
[email protected] , want weet je het is mij niet om anonimiteit te doen he RR
Laat dit duidelijk zijn!
Met vriendelijke groeten
Heye Andy