Ik was 15 jaar buiten belgie,
Heb nu adres maar geen pas ! Bij de dienst ben ik geschrapt .
Hoe moet het ???.
Bedankt voor alle info.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Hallo,U hebt toch een identiteitsbewijs van het land waar u verbleef?
U bent (allochtone of autochtone) Belg?
Dat begrijp ik ook niet, en als u van binnen Schengen kwam en eventueel vloog dan had u ook een paspoort of ID-kaart nodig.Maar als u in een ander land was gedurende 15 jaar hebt u daar toch een identificatiedocument gehad?
Hoe bent u dan ooit over een Schengengrens gekomen?
In uw eerste antwoord schrijft uIk was 15 jaar buiten belgie,
Heb nu adres maar geen pas !
In uw tweede antwoord schrijft uBij het OCMW helpt men niet met Ref. Adres.
Dus geen adres geen pas geen pas geen mogelijkheden ...
Als u een adres/woonplaats in België hebt, dan bent u niet dakloos en hebt u toch geen referentieadres van het OCMW nodig? (en hebt u er zelfs geen recht op)Heb nu adres maar geen pas ! Bij de dienst ben ik geschrapt .
Beste Heren (raadgevers) voor zover dank voor de info'sU hebt toch een identiteitsbewijs van het land waar u verbleef?
U bent (allochtone of autochtone) Belg?
Wat voor u van toepassing zou kunnen zijn :Ik was 15 jaar illegaal in Frankrijk .... Dus (zonder Id.)
Of toch verlopen en nadien verloren Id kaart.
Nu terug in B. Zonder Id. Dus en zonder adres.
Ik meld mij aan bij het OCMW, voor steun en als dakloos
Na een eerste onderzoek moet ik kunnen aangeven WAAR
Ik verblijf of overnacht !!! Daar willen ze komen zien,
Ik heb redelijk dringend Med. Zorgen nodig !
Krijg ik ook niet zolang dossier niet op orde is ... Is al zo
17 dagen op hang!.
OCMW folders beloven wel wat anders !
Is zo een beetje zoals in de Politiek!
Zoniet einde dossier !.
Hier en daar eens slapen telt niet !.
Antw. Graag tegemoetziende.
Als u aangeeft aan het OCMW dat u een adres hebt , kunt u niet in aanmerking komen voor een referentieadres bij het OCMW zelf .
Heb nu adres maar geen pas ! Bij de dienst ben ik geschrapt .
Nogmaals dank aan alle voor de vele antw.Wat voor u van toepassing zou kunnen zijn :Ik was 15 jaar illegaal in Frankrijk .... Dus (zonder Id.)
Of toch verlopen en nadien verloren Id kaart.
Nu terug in B. Zonder Id. Dus en zonder adres.
Ik meld mij aan bij het OCMW, voor steun en als dakloos
Na een eerste onderzoek moet ik kunnen aangeven WAAR
Ik verblijf of overnacht !!! Daar willen ze komen zien,
Ik heb redelijk dringend Med. Zorgen nodig !
Krijg ik ook niet zolang dossier niet op orde is ... Is al zo
17 dagen op hang!.
OCMW folders beloven wel wat anders !
Is zo een beetje zoals in de Politiek!
Zoniet einde dossier !.
Hier en daar eens slapen telt niet !.
Antw. Graag tegemoetziende.
Art. 112. <W 2007-05-09/44, art. 4, 037; Inwerkingtreding : 01-07-2007> § 1. Wanneer een persoon sinds meer dan drie maanden niet meer verschijnt in zijn woon- of verblijfplaats en men van hem gedurende ten minste drie maanden geen nieuws heeft ontvangen en daaruit onzekerheid voortvloeit over zijn leven of zijn dood, kan de rechtbank van eerste aanleg, op verzoek van iedere belanghebbende of van de procureur des Konings, het vermoeden van afwezigheid vaststellen.
§ 2. Een eensluidend verklaard afschrift van de beslissing houdende vaststelling van het vermoeden van afwezigheid wordt door de griffier ter kennis gebracht van de vrederechter van de laatste woonplaats in België van de vermoedelijk afwezige of, indien deze nooit een woonplaats in België heeft gehad, van de vrederechter van het eerste kanton te Brussel. De territoriaal bevoegde vrederechter handelt overeenkomstig artikel 113.
§ 3. Het openbaar ministerie is ermede belast te waken over de belangen van de vermoedelijk afwezigen. Het wordt gehoord over alle rechtsvorderingen die hen aangaan.
Art. 118. <W 2007-05-09/44, art. 11, 037; Inwerkingtreding : 01-07-2007> § 1. Wanneer er vijf jaar verlopen zijn sinds het vonnis waarbij het vermoeden van afwezigheid werd vastgesteld, of zeven jaar sinds men voor het laatst nieuws ontvangen heeft van de afwezige, kan de verklaring van afwezigheid worden uitgesproken door de rechtbank van eerste aanleg op verzoek van iedere belanghebbende of van de procureur des Konings.
§ 2. De griffier moet, in voorkomend geval, een eensluidend verklaard afschrift van het vonnis houdende verklaring van afwezigheid ter kennis brengen van de in artikel 112, § 2, bedoelde vrederechter.
Art. 121. <W 2007-05-09/44, art. 16, 037; Inwerkingtreding : 01-07-2007> § 1. Het beschikkend gedeelte van de beslissing houdende verklaring van afwezigheid vermeldt de gegevens opgesomd in artikel 79; het stelt, in voorkomend geval, de onmogelijkheid vast om sommige van die gegevens te vermelden.
Op verzoek van de procureur des Konings wordt het beschikkend gedeelte van de beslissing houdende verklaring van afwezigheid die in kracht van gewijsde is gegaan, overgeschreven in de lopende registers van de burgerlijke stand van de laatste woonplaats in België van de afwezige. Heeft deze nooit een woonplaats in België gehad, dan geschiedt de overschrijving te Brussel.
§ 2. De beslissing houdende verklaring van afwezigheid die in kracht va
n gewijsde is gegaan, geldt als een akte van de burgerlijke stand.
Zij heeft alle gevolgen van het overlijden vanaf de datum van de overschrijving.
Deze akte kan worden verbeterd overeenkomstig artikel 101 van dit Wetboek en de artikelen 1383 tot 1385 van het Gerechtelijk Wetboek, inzonderheid wanneer het bewijs wordt geleverd dat de afwezig verklaarde persoon nog in leven is.
Art. 122. <W 2007-05-09/44, art. 17, 037; Inwerkingtreding : 01-07-2007> Indien de afwezige terugkeert, kan hij derdenverzet instellen tegen het vonnis van verklaring van afwezigheid uitgesproken door de rechtbank van eerste aanleg, waarna artikel 121, § 2, derde lid wordt toegepast.
Indien het bewijs van het bestaan van de afwezige geleverd wordt na de dag waarop de beslissing houdende verklaring van afwezigheid in kracht van gewijsde is gegaan, wordt artikel 121, § 2, derde lid, toegepast.
Om uw identiteit te bewijzen , zult u in elk geval EERST naar de burgerlijke stand van uw laatste woonplaats moeten gaan .
OCMW :
http://www.mi-is.be/sites/default/files ... 1%20NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Als u niet kunt aantonen dat u ergens verblijft of overnacht ( dus dakloos ) dan is het OCMW verplicht u een referentieadres toe te kennen bij het OCMW.