Wat wil je? Een kluis laten verzegelen of bewarend beslag leggen? Ben je in de wettelijke voorwaarden om dit te kunnen aanvragen?
Het gaat hem om het volgende
Moeder is zwaar dement en verblijft in een instelling.
Vader was vorig jaar maandenlang in het ziekenhuis en daar er heel wat belangrijke documenten rondslingerden in het huis,alsook belangrijke geldsommen,hebben we(ik en mijn zus + 2 broers ) een kluis geopend op onze naam en alles erin gestopt.
Nu is het zo dat vader reeds een deel heeft weggeschonken aan zus en de 2 broers onder de vorm van een lening die ze eigenlijk nooit hebben terugbetaald. Bewijzen op papier van die "leningen" zitten in die kluis zonder dat wij dat wisten. Daar vader me onlangs vertelde dat hij iedereen zou gelijk stellen,zijn de andere drie beginnen flippen en willen nu kost wat kost die kluis openmaken zodat ze de schuldbekentenissen van hun leningen kunnen laten verdwijnen. Ze proberen van alles om mij ervan tussen te houden alhoewel ze zonder mij ook niet in die kluis kunnen.(Ik heb nog geen "lening" gekregen)
Alhoewel al het gene in die kluis ligt van vader en moeder is,kan vader niet in de kluis aangezien ze op onze naam staat. Vader heeft reeds verscheidene keren gevraagd aan de andere 3 om samen naar de kluis te gaan om alles te regelen zoals hierboven beschreven,maar dat weigeren ze. Enkel als ik een volmacht zou geven aan de 3,zijn ze bereid om met vader naar die kluis te gaan,zonder mij dus.
Tot zover het verhaal waarvoor ik een bezwarend beslag zou willen laten leggen op die kluis, enkel en alleen om die 3 schuldbrieven te kunnen veilig stellen in geval van overlijden van vader.
Alvast bedankt,