In de zitting in hoger beroep werd onze zaak behandeld, burgerlijke zaak, met getuigen in het vredegerecht. Onder ede had 1 getuige niet de waarheid verklaard, wij waren verbolgen maar moesten natuurlijk het bewijs hebben dat er gelogen was.
in hoger beroep dan, in de zitting, Ik had nog bewijsstukken, dat heb ik tegen de voorzitter gezegd, ik zei ook dat ik het bewijs had dat 1 getuige gelogen had, waarop de voorzitster repliceerde: Maar uw raadsman had dit in de procedure moeten melden, en ze schudde haar hoofd van, als dat waar is..... ik zei hier liggen nog stukken, maar daarop werd niet ingegaan. toen werd de zitting beëindigd vonnis op .....
Onze zaak is helemaal scheefgetrokken door de tegenpartij en dit is echt erg frustrerend, wij hopen alsnog dat de rechters dit nu kunnen vaststellen adh van enkele nieuwe bewezen feiten,
Men zegt het doel van de rechter is waarheidsvinding en het oplossen van het conflict, maar ook zegt men de wet is de wet,
De vraag is of er rekening gehouden zal worden met mijn opmerkingen, op zijn minst het vermoeden dat getuige A niet de waarheid verklaarde en
2) als er twijfels zijn, gaan zij dan nog stukken opvragen die ik nog had of is het: jullie hebben voldoende tijd gehad, einde verhaal.....?
De vraag komt eigenlijk vanuit het feit dat ik niet precies kan definiëren wat het doel is van een appelrechter