ombudsdienst Balie X

pira
Topic Starter

ombudsdienst Balie X

#1 , 21 apr 2015 14:58

Bij een probleem met erelonen aangaande de prestaties van een advocaat uit X, stootte een kennis op een muur.

De ombudsman van de balie van X is verbonden aan hetzelfde kantoor, als waar deze advocaat aan verbonden is (Y).

De ombudsman liet weten, dat hij in deze zaak niet echt onpartijdig was, en dus niet kon objectief oordelen.

Kunnen mensen met problemen met advocaten uit dit kantoor, dan nergens terecht voor hulp?
Is het niet de taak van een ombudsdienst, om een onafhankelijk controleorgaan te zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 21 apr 2015 20:51

http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=55" onclick="window.open(this.href);return false;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2015 23:38

Misschien eens beginnen met de namen van zowel de advocaat als de firma te verwijderen?
Is tegen de forumregels

Reclame

giserke

#4 , 22 apr 2015 00:08

Alleen de stafhouder kan U helpen.

pira
Topic Starter

#5 , 22 apr 2015 08:36

mijn excuses, dit was zeker niet de bedoeling. Ik wou enkel zo volledig mogelijk zijn.
Kan de moderator dit bericht wijzigen of verwijderen? Ik kan er niks meer aan aanpassen.

Roeland

#6 , 22 apr 2015 10:09

Sowieso moet je, zeker bij die balie, er niet teveel van verwachten... heb aan dezelfde balie een probleem gehad met een andere advocaat inzake erelonen (afspraken die niet plaatsgevonden hadden, verplaatsingen die zwart op wit aantoonbaar onjuist waren, ander uurtarief dan overeengekomen, ...). Hiervoor ook naar de ombudsdienst geweest (zonder resultaat) en geen enkele andere advocaat die, hoewel ze je (ook op papier!) gelijk geven, tegen de "confrater" willen procederen...

cesto

#7 , 22 apr 2015 21:43

zie mijn antwoord op een soortgelijke vraag: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 7&p=328756" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”